פריסמן עם אשתו ובנו
פריסמן עם אשתו ובנוצילום: אברהם שפירא

יוסף פריסמן, תושב יצהר, נשוי ואב לתינוק, קיבל בסוף השבוע הודעה מטעם אלוף פיקוד המרכז רוני נומה לפיה בכוונתו להוציא לו צו מנהלי המרחיקו מביתו ומשטחי יהודה ושומרון לתקופה של ארבעה חודשים.

נזכיר כי לפני מספר חודשים ביטל בית הדין לערעורים צו הרחקה מנהלי שהוצא כנגד פריסמן. נשיא בית הדין לערעורים אל"מ נתנאל בנישו קבע אז כי אין ראיות מנהליות המצדיקות צו הרחקה לפריסמן, וכי מהמידע שהוצג לו עולה כי פריסמן לא דוגל באלימות כאידיאולוגיה.

השופט ציין אז כי "בחינת עניינו של המערער מביאה אותי למסקנה שלא התקיימו התנאים הדרושים להארכת המגבלות", והוסיף כי "אכן גם אם המערער היה מעורב בעבר במעשים אלימים מסוימים, לא מצאתי באותם מעשים מאפייני חומרה המצדיקים הטלת הגבלות מנהליות, בוודאי לא הגבלה מתמשכת על פני למעלה משנה". עוד קבע השופט כי פריסמן "איננו אדם המשתייך להתארגנות אלימה ואינו דוגל באלימות כאידיאולוגיה".

חרף ההחלטה ההיא הודיע כעת האלוף כי בכוונתו להרחיקו את פריסמן. בימים הקרובים צפוי פריסמן להגיש השגה נגד הצו אשר צפוי להרחיקו מביתו, מעבודתו וממשפחתו.

"למרבה הצער הצבא והרשויות ממשיכות לרחם על אכזריים ולהתאכזר לרחמנים" אומר עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אשר מסייע לפריסמן. "אנו שומעים שערבים משתלטים על הרים בהר חברון ותוקפים אנשי עיתונות, והצבא שלא נוקט אצבע כלפי הערבים, מוציא צו כלפי יוסף פריסמן, שרק לפני מספר חודשים בימ"ש הצבאי ביטל צו הרחקה שהוצא כנגדו".

פריסמן קרא לנומה לחזור בו מהכוונה להוציא צו נגדו, "רוני נומה תחזור בך - אתה עושה מעשה שאינו יהודי ואינו מוסרי, תילחם באויבים ולא ביהודים".

מסירת הצו לפריסמן
מסירת הצו לפריסמןצילום: ללא קרדיט