אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

תקציב תמיכת משרד הרווחה לעמותות המחלקות סלי מזון לנזקקים צומצמה לאחרונה באופן משמעותי מאוד.

הדבר התברר השבוע כשאושרו מענקי הסיוע לעמותות אך התברר כי התקציב קוצץ ועומד על פחות מעשרה שקלים לסל מזון.

מנהלי עמותות פנו לח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בבקשה לפעול מול שר הרווחה חיים כץ להעלאת התקציב. לדברי מנהלי העמותות תקציב זה אינו מספק ואינו מאפשר את המשך החלוקה.

כזכור, שר הרווחה חיים כץ הצהיר במענה לשאילתה אותה הגיש ח"כ אורי מקלב מעל בימת הכנסת בערב חג הפסח כי יפעל להגדלת תקציב קמחא דפסחא השנה. "אפעל ואעשה כל מאמץ להגדלת תקציב קמחא דפסחא השנה מה שייתן מענה יותר מאשר בשנים עברו".

במקביל, יזם ח"כ מקלב פניה משותפת ממספר חברי כנסת לשר כץ ולשר האוצר משה כחלון שכתבו כי תקציב הקמחא דפסחא השנתי קוצץ באופן משמעותי בהתייחס לשנים עברו וכי כעת הוא "מכסה חלק מזערי מהעלויות הרבות הכרוכות בסיוע לנצרכים, ברור לכל שהמגזר השלישי שנטל על כתפיו פעילות ברוכה זו בא למלא חלל הזועק מן השטח", כלשונם.

בתגובה הודיע השר כץ לחברי הכנסת כי יפעל בנושא מול משרד האוצר. הוא פירט כי "משרדו ביצע מהלך משותף עם האוצר בהפעלת המיזן לביטחון תזונתי בסך 20 מיליון ש"ח, כמו כן הוקצו 17 מיליון ש"ח לקמחא דפסחא וחג נוסף ו-1.5 מיליון ש"ח למסגרות הזנה". עם זאת, כץ הסכים כי "אין הקומץ משביע את הארי".

כאמור מנהלי העמותות טוענים כי התקציב נותר זעום ומאיים על המשך מפעל חלוקת סלי המזון לנזקקים בישראל. "מדובר כאן בלעג לרש", אמר מקלב והוסיף כי משרד הרווחה מפנה תקציבים לפרויקטים אחרים בעוד שסלי המזון לנזקקים זוכים למימון נמוך. "פרויקטים זה יפה כאשר מוסיפים תקציב. אך כאשר זה בא על חשבון פרויקט אחר - זה בעייתי. אנו נפנה לשר ונבהיר שיש כאן פגיעה כפולה לציבור הנזקק לכך".