ביקור ב"אליפות ישראל בספורט אלקטרוני"

למעלה מ- 4,000 מבקרים פקדו את אירוע ה"גיימינג" (משחקי וידאו) הגדול בישראל: "". המבקרים צפו ב-60 השחקנים שהתחרו על במת הגמר על הזכות לייצג את ישראל באליפות העולם בקוריאה שתתקיים בנובמבר הקרוב בעיר פוסן.

נבחרת ישראל תורכב מקבוצת "טים תותי" שניצחה במשחק League of Legends וקבוצת "יוניק סטארס" זוכת האליפות במשחק Counter Strike. הקבוצות יתחרו על תואר אלופת העולם ועל פרס גדול במיוחד בשווי של מיליוני דולרים שטרם נחשף, אך נאמד בשנה שעברה ב- 3.9 מיליון דולר.

כמו בכדורגל או כדורסל גם בספורט אלקטרוני הישראלים נעזרים במאמני חוץ, קבוצת "טים תותי", הסתייעה השנה במאמן חוץ מספרד שהביא אותה לתואר אלופת ישראל בספורט אלקטרוני וימשיך ללוות אותה כל הדרך אל במת הגמר בקוריאה. "עוד משנת 2014, כשהתחלתי לנצח באליפויות, חלמתי לטוס לקוריאה", מספר נדב פרנק מקבוצת "טים תותי", "היום, שלוש שנים אחרי, אני זוכה סוף סוף להגשים את החלום הגדול".

ללא הסתייעות במאמן זר, הצליחה גם קבוצת "יוניק סטארס" לקטוף את תואר אלופת ישראל, ביחד עם "טים תותי", לאחר שרשמה ניצחון קודם בגביע החורף שקיימה 4DV, יזמית ומפיקת אליפות ישראל בספורט אלקטרוני, בינואר האחרון.

נותני החסויות באירוע, ענקית מחשבי הגיימינג ASUS וענקית מסכי הגיימינג AOC סיפקו הצצה ראשונה למוצרים החדשניים ביותר בשוק הישראלי.

"אירוע אליפות ישראל בספורט אלקטרוני מסמן התקדמות משמעותית בענף הגיימינג התחרותי בישראל", אומר עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, "אנו נרגשים לקראת אליפות ישראל הבאה וכמובן מצפים בדריכות להישגי הנבחרת הישראלית בקוריאה"

"האירוע רשם הצלחה מרשימה מבחינה הפקתית", מספר יואב סוכן, מייסד משותף 4DV, "מה שמעיד על כך שלא ירחק היום שבו, במקביל להכרה בספורט אלקטרוני בישראל, הפקות הגיימינג הישראליות ישתדרגו ויישרו קו עם אירועים בכל העולם".