ישיבת הר המור
ישיבת הר המורצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלפי בני אדם השתתפו אמש (שלישי) בטקס חנוכת בית המדרש החדש של ישיבת הר המור בשכונת הר חומה בירושלים.

האירוע התקיים במעמד הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף, רבני ערים, דיינים, ראשי ישיבות ומכינות, תלמידי הישיבה ובוגריה.

הרב לאו אמר כי "בית המדרש של הר המור מצמיח עמלי תורה, דור נוסף של מעמיקים בתורה. מעבר לזה שיש פה תורה שמאירה את ההצלה לעם כולו, היא מנחה את העם – כך תלכו, כך מצמיחים גאולה שלימה, מעבר לעמל הגדול בתורה יש את היכולת להאיר זוהרה של תורה להציל את עם הקודש שלא יטעה ימין ושמאל אלא יעלה בדרך הסלולה".

הראשון לציון הרב יוסף אמר "אני מברך את כל האברכים והבחורים שיזכו להיות ראשי ישיבות ומורי הוראה בישראל, יעלו מעלה בתורה ויראת שמיים. אני מכיר תודה לרבני הישיבה - כשהיו בעיות בגיור וברבנות הראשית הם פעלו לתת גיבוי לרבנות".

ראש הישיבה הרב מרדכי שטרנברג אמר באירוע "אנחנו ניצור בית מדרש הדבק בקדוש ברוך הוא, הדבק בתורה, הדבק בכנסת ישראל. אורו של משיח הולך ומופיע ואנחנו מוכרחים להתרומם להופיע יותר את התורה בצניעות, בענווה ובאמיתיות".

ראש הישיבה הרב עמיאל שטרנברג אמר כי "יש בכוחנו ואחריותינו להשקות את העם כולו. כל המעלות של כל הדורות מדורו של יהושע ודורו של רבי עקיבא ודורו של רב יהודה בר עילאי - כולם יפרצו בדור הזה,דור של גאולה. נקום ונקרא בקול גדול שאמת היא תורתנו, בעזרת ה' שנצליח ונשגשג בעדינות, בענווה ובהתמסרות. השמחה פה היא לא עסק פרטי אלא לאומי".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90