כלוב התוכים שנשרף
כלוב התוכים שנשרףצילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית משפט המחוזי מרכז נגד תושב ראשון לציון בן 62.

הוא מואשם בעבירות של הצתה, תקיפה, איומים, ריבוי עבירות לפי חוק צער בעלי חיים, היזק לבעל חיים ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, הנאשם מתגורר בבית פרטי בראשון לציון ומשכיר יחידת דיור בחצר הבית לאדם נוסף, שגידל ביחידת הדיור כ-100 תוכים, גוזלים וביצים בתוך כלוב גדול העשוי בחלקו מעץ.

בין מגדל התוכים התגלע סכסוך בעקבות טענת הנאשם כי גידול התוכים מהווה מטרד עבורו ועבור שכניו, ועל רקע טענתו כי המגדל אינו עומד כנדרש בתשלומי שכר הדירה.

לפני כשבוע וחצי ניגש הנאשם למגדל התוכים ודרש ממנו לפנות את הכלוב. המגדל סירב ובתגובה אמר לו הנאשם "אני אסגור את זה בדרך שלי, אני אשרוף לך את המקום". בהמשך, בשעת ערב נטל חתיכת בד, טבל אותה בחומר דליק, הבעיר אותה והשליך אותה בוערת לתוך הכלוב, ביודעו שהאש שתידלק תפגע בתוכים ותגרום להם סבל חמור.

בכוונה להסתיר את מעורבותו באירוע, נמלט הנאשם מיד מהבית באמצעות קלנועית והתיישב בפיצרייה סמוכה. הוא אף החליף את בגדיו ונעליו, בכוונה להכשיל חקירה עתידית. כתוצאה ממעשיו אחזה אש גדולה שהתפשטה בכלוב והביאה למותם ופציעתם של תוכים רבים ולנזק רב לכלוב. האש כובתה על ידי ארבעה צוותי כיבוי.

לפי אישום אחר בכתב האישום, לפני כחודשיים, ועל רקע אותו סכסוך, תקף הנאשם את מגדל התוכים ואיים עליו ברצח. לאחר שהמגדל התקשר למשטרה והזעיק עזרה, הוא המשיך באיומיו, קילל וגידף אותו ואיים עליו באומרו "אני אשחט אותך".

בבקשת המעצר נכתב, "מסוכנותו של המשיב נלמדת ממעשיו – המשיב איים על המתלונן במספר הזדמנויות ובסופו של יום לא בחל באמצעים ומימש את איומו להצית את כלוב התוכים. המשיב הבעיר כלוב העשוי בחלקו מעץ בתוך שטח של בית, בשכונת מגורים מיושבת, הביא לפגיעה ברכוש וסיכן חיי אדם. המשיב הביא למותם האכזרי בסבל רב של מספר בעלי כנף ואף מכך ניתן ללמוד כי הוא חסר עכבות".