לקראת השבעה. ארכיון
לקראת השבעה. ארכיוןצילום: צבי ברנס. פלאש 90

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם סגן שלמה ויצמן, מ"מ טירונים בסיירת חרוב שהיום יעמוד עם חייליו ברחבת הכותל המערבי להשבעה, אך סיפורו מתחיל בבית חרדי בו גדל ובגדוד נצח יהודה אליו התגייס.

"התחלתי בבית חרדי, חינוך ליטאי, חיידר, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, ובשלב מסוים החלטתי שאני רואה את עצמי תורם במסלול אחר ושונה מהדרך שבה גדלתי, אני מחליט שאני מתגייס, מגיע ל'נצח יהודה', ושם עברתי את המסלול כלוחם, ומשם יצאתי לפיקוד. עשיתי שני תפקידי פיקוד ב'נצח יהודה' ואז יצאתי לקורס קצינים".

כששמע סגן ויצמן על ההחלטה שהתקבלה בחטיבה שלו, חטיבת 'כפיר' להקים מחדש את סיירת חרוב החליט שהוא משתלב בהקמה. לשאלתנו מה הביא אותו להחלטה שכזו הוא אומר: "אני מאמין גדול מאוד בחטיבת כפיר. אני חשוב שמה שהחטיבה עושה והתרומה שלה למצב הביטחוני היום הם אדירים, וכשפותחים יחידה חדשה שהיא חוד החנית של חטיבה המשמעותית ביותר זו זכות גדולה להיות חלק מההקמה והיה בי רצון עז לתרום יותר".

ובכל זאת, האם לא די בעצם הבחירה במסלול צבאי על פני המשך המסלול החרדי הרגיל? ויצמן משיב ומדגיש "בתקופה שעזבתי את הישיבה זה לא היה לפריקת עול, אלא כי האמנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, ואני עושה את זה הכי טוב שאפשר".

על יחסה של משפחתו לשינוי שעבר לא מכביר ויצמן מילים ומספק בקביעה "יש לי משפחה מצוינת", וכשהוא מתבקש להרחיב מעט הוא אומר: "יש קבלה, יש שיח, המורכבות מאוד גדולה אבל יש קבלה, ומדברים על הדברים ולומדים איך להסתדר".