לפיד לצד אביו של אלחי - הרב אוהד טהרלב
לפיד לצד אביו של אלחי - הרב אוהד טהרלבצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח''כ יאיר לפיד, השתתף הערב (חמישי) בטקס חנוכת תצפית לזכרו של החייל אלחי טהרלב הי"ד ביישוב טלמון בבנימין. אלחי נרצח בפיגוע דריסה בצומת עפרה בחודש אפריל האחרון.

''יש לנו מטרה משותפת. להיות ראויים לאלחי. זו המשימה שהוא הטיל עלינו. אם ניצור לזכרו את המדינה והחברה האנושית שמקדשת את החיים ונותנת להם משמעות, מותו לא היה לשווא", אמר לפיד בנאומו.

לדבריו, ''האנדרטה לזכרו של אלחי, האנדרטה האמיתית, אינה עשויה אבן. האנדרטה האמיתית היא אנחנו. חיינו, הבחירות שנעשה, היכולת שלנו ליצור פה חברה אנושית שמבוססת על חמלה ואהבה ורדיפת שלום ושמירת חוק ובעיקר ההכרה שלמרות כל פגמינו וחסרונותינו והוויכוחים בינינו, אנחנו פה ביחד''.

''הבחירות שאנחנו עושים היום, שנעשה בימים ובשנים הקרובות, הן אלה שיגדירו את חייו ומותו של אלחי. שנאה, פחד, גזענות, בורות, פיצול ושסע, כל אלה אינם ראויים לו. לא במותו לא בחייו. המבחן שלנו הוא איזה מדינת ישראל נבנה פה יחד לזכרו", הדגיש חבר הכנסת לפיד.

יו"ר 'יש עתיד' סיים את נאומו במילותיו של האר''י, ''הֲרֵינִי מקַבֵּל עָלַי מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל ואָהַבְתָּ לרֵעֲךָ כָּמוֹךָ. וַהֲרֵינִי אוֹהֵב אֶת כּל אֶחָד מִבּנֵי יִשְׂרָאֵל כּנַפְשִׁי וּמְאוֹדִי".

סמל אלחי טהרלב הי"ד נרצח בפיגוע דריסה שאירע בחודש אפריל בצומת עפרה בבנימין. טהרלב, בן 20 מטלמון, שירת כלוחם בגדוד 13 של גולני. הוא עמד מאחורי תחנת האוטובוס בצומת כשמחבל דהר עם רכבו ופגע בו ובחברו שנפצע קל.