אלפים נהרו אמש לליל המשמר המרכזי במלאות שמונים ושתים שנים לפטירת הרב קוק זצ"ל מול ציונו של הראי"ה בהר הזיתים, תחת הכותרת "והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם".

מדובר באירוע מסורתי המתקיים זה 5 שנים, שהולך וגדל משנה לשנה, ומהווה נדבך רוחני לציבור רחב עם כניסת חודש אלול וההכנה לימים הנוראים.

את הערב פתח הרב הלל הורוביץ, מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים. לאחר מכן נשאו דברי תורה בענייני השעה הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ורבה של העיר ירושלים הרב אריה שטרן, ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל הרב יעקב שפירא, ראש בית הוראה כללי ירושלים הרב בן ציון קוק והרב אלישע וישליצקי.

בשעה שתיים בלילה התקיימה ההתוועדות המרכזית עם הרב שמואל אליהו רב העיר צפת והרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, עם האמנים ישי ריבו, ביני לנדאו ויצחק מאיר, בליווי ערן קליין ותזמורתו.

הרב הורוביץ אמר "זכות גדולה שלנו לערוך ערב של התעלות רוחנית לזכרו של 'רואה הדורות' הראי"ה קוק זצ"ל, והינו נדבך נוסף בעשייה הברוכה של מועצת בתי העלמין, העורכים מידי חודש שלל פעילויות בהר הזיתים, ואליהן מגיעים אלפי אנשים מכלל האוכלוסיות והעדות, פעילות המחזירה את עם ישראל להר הזיתים תוך חיזוק הביטחון והריבונות בהר".