הכנסת ספרי תורה בכפר השילוח

מאות בני אדם השתתפו ביום חמישי בטקס הכנסת שני ספרי תורה לבית הכנסת התימני בכפר השילוח בירושלים תחת אבטחה כבדה של המשטרה.

הפעם האחרונה שהתקיימה הכנסת ספר תורה לבית הכנסת התימנים הייתה לפני מאה שלושים ושתיים שנה.

יו"ר עטרת כהנים, מתי דן , אמר במהלך התהלוכה לערוץ 7, "התורה חוזרת למקומה בכפר השילוח. יש פה היסטוריה וזה המקום היחידי בירושלים ששייכת לתקופת העלייה הראשונה. תורה חוזרת למקומה ובזכותה יש לנו את ארץ ישראל ובזכות התורה אנחנו מיישבים את ארץ ישראל. לא רק ספרי התורה חוזרים למקום שלהם אלא גם היהודים חוזרים לביתם. אין ספק שהכנסת ספרי התורה מחזקת את התיישבות בכפר השילוח ובמזרח ירושלים".

השר אורי אריאל (הבית היהודי- האיחוד הלאומי) אמר לערוץ 7, "חוזרים הביתה, כפר שילוח הוא חלק מירושלים. שמחה כפולה עם שני ספרי תורה. אין מי שיעצור אותנו. אפשר להקשות או לעכב אבל עם ישראל חוזר הביתה. יש פה הרבה בתים של יהודים בפר התימנים אלא שהם נגזלו מהיהודים והעמותה של מתי דן גואלת אותם בחזרה ואני מקווה שיהיו פה יותר יהודים. אנחנו עובדים על זה".


ח"כ מוטי יוגב שלקח חלק במעמד, אמר כי ״ההתיישבות היהודית בכפר התימנים בכפר השילוח בירושלים, היא סמל ומופת, מאז הקמתה בשנת תרמ"ב, חידושה בשנת תשס"ד ועד היום הזה. מסירות נפש על ירושלים וארץ ישראל, תוך ויתור על נוחות אישית ועמידה בתנאים קשים. ההתיישבות בכפר השילוח סבלה התקפות טרור ועמדה בפניהן, אירוע הכנסת ספרי התורה היום לבית הכנסת העתיק שחזר לבעלות יהודית וחודש, הוא עוד חיזוק לשורשנו בנחלת אבותינו וחיזוקה של ירושלים רבתי".

חברה בוועדה למינוי שופטים, ח"כ נורית קורן (הליכוד), אמרה בהתרגשות, "להכניס שני ספרי תורה לבית הכנסת של התימנים שבאו ב1881 ברגל מתימן זה מרגש. ראיתי תמונה אחת מאותה תקופה והיו כאן רק בתים על צלע ההר של יהודים ולא היו בתים של מוסלמים, זה מראה על הזכות שלנו במזרח ירושלים. מצד אחד רואים את הכותל והר הבית ומצד שני את כפר התימנים.

אני מודה למשפחות, לעטרת כוהנים ומתי דן שעושים כאן עבודה נהדרת ומפנים פה את הערבים מהבתים שתפסו. כאן בכפר התימנים זו הפעם הראשונה שבית המשפט העליון פינה ערבים מהבתים של יהודים ומבית הכנסת וצריך להגיד לו כל הכבוד ושימשיך בדרך הזאת. אני מקווה שכל הגבעה הזאת תהיה גבעה עם יהודים וכפר התימנים ימשיך לחיות".

המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ "אני רואה את הבתים מסביב ומחכה ליום שכל בית ובית יגור יהודי. כפר השילוח זה הכי חלק מירושלים ירושלים שבה חי דוד המלך ומכאן הוא עלה להר הבית ופה הגאולה תתחיל"

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, שנכח במעמד אמר, "כל ירושלים היום חוגגת את הכנסת שני ספרי התורה. אני מברך את המשפחות שגרות כאן על העמידה היפה למרות הקשים. ברוכים תהיו".

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, "זה יום שמחה לפתוח את השנה ברוב עם בהכנסת שני ספרי תורה. אני קורא לכולם לבוא ולהסתובב כאן ולהרגיש בטוח ולהרגיש בעלי הבית".