התמונה האחרונה של הדר גולדין (משמאל)
התמונה האחרונה של הדר גולדין (משמאל)צילום: באדיבות המשפחה

רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד, התראיין לגלי צה''ל בנושא החזרת השבויים מעזה והבהיר את עמדתו.

"צריך לטפל במנהיגות. לעשות למי שמנהל חיי פאר בעזה חיים שחורים", אמר איגרא.

"במשא ומתן סביב המאמצים להחזרתם של החללים שלנו מצוק איתן ישנה תהום פעורה בינינו לבין דרישות החמאס. ישראל לא יכולה אפילו להתחיל לנהל משא ומתן, והמשפחות מבינות את זה", אמר.

איגרא קרא להפעיל לחץ כבד על ראשי החמאס ואמר כי זה נמצא על שולחנו של שר הביטחון, "אי אפשר לפגוע לא באספקת האוכל ולא בחשמל - זה לא בר קיימא כי יש לחץ בינלאומי על ישראל שלא יאפשר לנו. אבל יש מקום להקשות מאוד על חייהם של ראשי החמאס, לא לטפל בהם בבית החולים איכילוב, לפגוע להם בבנקים, בכסף שלהם ובחיי היום יום שלהם ואפשר לעשות".

בתוך כך, גורם ישראלי בכיר צוטט הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות" כאומר כי "ישראל מעוניינת ביציבות שלטון חמאס בעזה כי האלטרנטיבה גרועה הרבה יותר".

חמאס כבר העביר לישראל דרך מתווכים את תנאיו המרכזיים לעסקה, והם דומים פחות או יותר מבחינת המספר לעסקת שליט — כ־1,000 אסירים חיים, גופות ותנאים נוספים. ישראל סירבה לדברים באופן חד־משמעי.

"ישראל כיום אינה אותה ישראל שהייתה ערב עסקת שליט", אמר הגורם הישראלי הבכיר. "ראשית משום שהעסקה שנערכה כבר גררה ביקורת חריפה ביותר בציבור. שנית, משום שאזרחים חיים, שנקלעו בדרך לא דרך לשבי חמאס, חלקית באשמתם, אינם נחשבים בציבור כחיילים שנפלו בשבי כשיצאו להגן עליו.

שלישית, משום שאחרי מסקנות ועדת שמגר יש גם בדרג המדיני וגם המודיעיני וגם הצבאי וגם בציבור רצון להחליף גופות תמורת גופות ולא לשלם מחיר של אסירים חיים תמורתן, בטח לא כאלה עם דם על הידיים".