מערכת חינוך מקצועית שצועדת קדימה
מערכת חינוך מקצועית שצועדת קדימהצילום: ISTOCK

2,272,000 תלמידים צפויים לפתוח ביום שישי הקרוב את שנת הלימודים החדשה, תשע"ח.

מתוכם, יפתחו לראשונה את דרכם במערכת החינוך 163,000 תלמידי כיתות א' ו- 123,500 תלמידי י"ב יחתמו השנה 12 שנות לימוד במערכת החינוך. לצדם, יפתחו את השנה 180,000 עובדי הוראה.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי שנת הלימודים נפתחת בשורה של בשורות חינוכיות. ''כיתות קטנות יותר, סייעות שניות, צהרונים מסובסדים, גננות מובילות וזינוק היסטורי במדעים, מתמטיקה ואנגלית''.

בנט מברך את התלמידים וההורים אשר פותחים את שנת הלימודים החדשה ואיחל לכם שנה של עשייה, משמעות והנאה מתהליכי הלמידה בבית הספר. ''אני מברך אתכם, מנהלי ומורי ישראל לרגל שנת הלימודים. אתם עמוד השדרה של המערכת החשובה הזו, הודות למלאכה החינוכית החשובה והמשמעותית שלכם, המערכת צועדת היום קדימה. היא קוטפת הישגים ערכיים ולימודיים.

''אני יודע כי גם השנה, כמו בשנה הקודמת, תמשיכו לתת את הכתף לתלמידה ולתלמיד המתקשים, לא לוותר עליהם ולא לוותר להם. אתם תמשיכו לשלב את התלמידים במעורבות בקהילה, לצייד את הילקוטים שלהם בערכים של סובלנות, נתינה ואהבת הארץ. אני יודע כי כל אלה כרוכים בעבודה אין סופית, לאחר שעות הלימודים ואל תוך הלילה. ועל כך, אני מוסר תודה והערכה בשמי ובשם החברה הישראלית", הוסיף השר.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר כי "שנת הלימודים תשע"ח בפתח, ומערכת החינוך מוכנה ונרגשת לקראת הגעת מעל 2.2 מיליון תלמידים. תלמידי ישראל צפויים לפגוש מערכת מותאמת יותר לאתגרי המאה ה-21. מערכת חינוך מקצועית שצועדת קדימה, עם מרחבי למידה חדשים, צהרונים, כיתות קטנות ומערכות מתוקשבות.

''מערכת שחרתה על דגלה לקדם הישגיות, לצד קידום ערכים; לקדם לימודי אנגלית ומתמטיקה ברמה גבוהה, לצד מחויבת לכל תלמיד ותלמידה, ותוך מתן הזדמנות לכל ילד למצות את הפוטנציאל הגלום בו''.

אבואב הדגיש כי ''שנת תשע"ח היא שנת צמצום פערים, וזה יעשה הודות תקצוב דיפרנציאלי, ובעיקר הודות עובדי הוראה מסורים ומחויבים. אני רוצה לברך בשנת לימודים פורייה ומוצלחת את ציבור התלמידים, עובדי ההוראה וההורים".