ארגון ''חותם'' מפרסם הערב (רביעי) סרטון שבו מתייחסים רבני הציונות הדתית להצעה להנהיג בישראל נישואים אזרחיים.

הרבנים תוקפים בחריפות את ההצעה תוך שהם מציינים כי היא הרסנית, מסוכנת ומנוגדת לדרך התורה.

"אנחנו נחצה את עם ישראל לשניים", מתריע הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן. "אלה שהלכו בדרך הרגילה ונרשמו לנישואים כדת משה וישראל, ואלה שהלכו להירשם בצורות אחרות, ואז בניהם לא יוכלו להתחתן. זה קרע. מי שמדבר על כך מדבר בחוסר אחריות. זה יקרע את המגזרים. זה אסון".

"יתכן מאוד שיש יחידים שיש להם בעיות, אבל אין מקום לפתור בעיות של יחידים על ידי הרס וחורבן של עם ישראל" – מוסיף בכאב הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת 'אור עציון'. "מי שמדבר על מציאות של שינוי, לא חשב במידה מספקת. זה חוסר אחריות משווע לגבי עתידו וקיומו של עם ישראל".

"אחרי אלפיים שנה הקמנו כאן מדינה יהודית, שלפחות בענייני יוחסין צריכה ללכת לפי ההלכה" – מנמק הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פועה. "הנישואים האזרחיים אינם יכולים להיות אופציה, כי דבר שיוצר לגיטימציה לכל הדברים האלה. אז המון אנשים שיכולים להכנס למסגרות, יוצאים מהם".

הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים מציין כי "זה עלול להביא הרבה פסולי קהל שלא נוכל להתגבר על מציאותם וזה דבר שיגרום לשיבוש של כל היוחסין של עם ישראל בכלל שנשמר במשך הדורות, רק בזכות העובדה ששמרו על נישואים כדת משה וישראל".

"כל מסגרת חלופית, לנישואים על פי ההלכה, תוביל בסופו של דבר להתבוללות" – מאבחן הרב יגאל קמינצקי, ראש מרכז תורה ומדינה בניצן. "אם יש גדרים ברורים, אנחנו יודעים שאנחנו שומרים על הצביון ועל המסגרת. ברגע שפורצים את המסגרות, בסופו של דבר, כל אחד יעשה מה שהוא רוצה ונגיע למציאות שעם ישראל יקרע לגזרים ויהודים שומרי מצוות למשל, לא יוכלו להתחתן עם כאלה שנישאו באופן אחר".

הרב שמעון כהן, ראש מוסדות בית מוריה, הוסיף שהוא סמוך ובטוח שהרשויות והרבנים עם האמפתיה המיוחדת ועם הרגישות המיוחדת, ילמדו למצוא את הפתרונות עד הקצה, כדי להביא את הזוגות הללו בברית נישואים, להקים בית ומשפחה בישראל. "בואו ניתן לרבנות הראשית, את הכוח ואת החוזק להמשיך לאגד ולאחד את עם ישראל ולהמשיך את הבית הישראלי לדורות".

בארגון חותם שהפיק את הסרטון אומרים כי "מאז הקמתה של המדינה, היה ברור לכל מנהיגי המדינה כי כל נושא המעמד האישי צריך שיתנהל ע"פ ערכי היהדות וגדרי ההלכה, מדובר בליבת קיומו ואחדותו של עם ישראל, מתוך הבנה שפגיעה בקונצנזוס יצור קרע בלתי ניתן לאיחוי ופתיחה של פנקסי יוחסין בתוך החברה הישראלית".

"צר לנו ששוליים קיצונים, המציגים את עמדתם כתורנית ונתמכים ע"י גופים אנטי ישראליים כדוגמת הקרן החדשה מבקשים לפגוע באחדותה של החברה הישראלית, ובאופי היהודי של המדינה", הוסיפו בארגון.