"הפסל מבטא את עריצות מערכת המשפט"

מי שעומדת מאחורי הצבת פסל נאור מול בית המשפט העליון היא תנועת "דרך חיים", תנועה הפועלת למימוש החזון של מדינה יהודית, שמנהלת בחודשים האחרונים קמפיין תחת הכותרת "די לדיקטטורה של בג"ץ".

נציין כי שוטרים רבים הגיעו למקום, נלקחו פרטיו של צלם שצילם את הפסל והוא זומן לחקירה. לאחר זמן דיווחה המשטרה כי אין חשד לפלילים.

הצבת הפסל התבצעה בשיתוף פעולה עם מאי גולן יו"ר עמותת 'העיר העברית' למען תושבי השכונות בדרום תל אביב. לאחר כשעתיים בהם הפסל עמד הסירו אותו עובדי עיריית ירושלים והוא נלקח מהמקום.

"בג"ץ והנשיאה נאור מנותקים מהעם. על אף שמדינת ישראל היא כביכול מדינה דמוקרטית, נמצא היום השלטון בפועל בידי ביהמ"ש העליון וזאת מבלי שאי פעם נשאלה דעתו של העם בעניין. בג"ץ נטל לעצמו סמכויות לא לו במה שמכונה, ובצדק, 'מהפכה' (חוקתית). בג"ץ מתערב פעם אחר פעם בהחלטות נבחרי הציבור, השבוע זה חוק המסתננים, בפעם הבאה זה יהיה חוק ההסדרה וחוקים נוספים", אומרים בתנועת "דרך חיים" הבוקר.

"כמו בכל דיקטטורה חשבנו שגם בישראל ראוי שיעמוד פסל של השליט ברחובה של עיר. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יתעוררו, אנו קוראים לרה"מ, לשרים ולחברי הכנסת, שהשבוע התבטאו כנגד פסילת החוק, במקום לפזר הבטחות, ופתרונות מקומיים לבעיות העולות משלטון בג"ץ, לחתור אחת ולתמיד לטיפול שורש אשר יסדיר את יחסי בג"ץ והכנסת", הוסיפו.

נזכיר כי התא המשפטי של תנועת דרך חיים, מקדם בחודשים האחרונים את "חוק המשילות" אשר הונח על שולחן הכנסת בחתימתם של 16 ח"כים.

בהצעת החוק נכתב כי היא "נועדה להבהיר באופן חד־משמעי, בחוק יסוד: השפיטה, כי אין זה בסמכותו של ביהמ"ש להכריז על בטלותו של חוק. בהיעדר חוקה שלמה, נתונה סמכות החקיקה לכנסת כנציגת הציבור, ואילו תפקידו של ביהמ"ש מתמצה בפרשנות וביישום החוקים על סכסוכים קונקרטיים שהובאו בפניו."

"פעם אחרונה שבדקתי מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הבעיה היא שבפועל אנחנו חיים תחת עריצות שלטונית של שופטי בג"ץ ובראשן מי שעשתה עינוי דין חמור - השופטת מרים מאור", אומרת מאי גולן, "לכן החלטנו יחד: ארגון 'דרך חיים' ועמותת העיר העברית, שמן הראוי להעמיד את פסל הזהב של מי שהחליטה שרק היא תנהל את המדינה הזאת בפועל - נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. הגיע הזמן לשחרר אותנו משלטון הבג"ץ שמשליט אג'נדה שמאל קיצונית על אומה שלמה".

"הגיע הזמן להוציא את המסתננים מתוכנו ולא לתת לפסל הזהב להמשיך ולשלוט בנו. הגיע הזמן שנבחרי הציבור שנבחרו על ידי העם ולא בשיטת הסניוריטי, יהיו אלה שינהיגו את אזרחי ישראל ויישמו מנהיגות וריבונות אמיתית ולא יתכננו כל פעולה הכי קטנה לפי הקריטריונים של האם זה יעבור או לא יעבור את מבחן בג"ץ של נאור וחבריה", מסרה.

אורי זכי, חבר "החזית להגנת הדמוקרטיה", מסר בתגובה "עוד בדיחה עצובה של הימין הישראלי כאשר אחד מאויבי הדמוקרטיה הגלויים ביותר, יצחק גינזבורג, מעז לדבר על 'הדיקטטורה של בג"ץ'. גינזבורג, שתומך ברצח חפים מפשע רק כי אינם יהודים, שמתנגד בגלוי לדמוקרטיה הישראלית וחושב שמי שאינו יהודי פחות טוב ממנו, הוא ההוכחה הגדולה ביותר לחשיבותו של בג"ץ אל מול הטירוף הימני. גינזבורג הוא לא אדם פרטי, חברי כנסת מהימין מבלים בחברתו ובחברת הארגון שלו, רבים מתחנכים תחת בית מדרשו המסוכן - מול אנשים כמו גינזבורג חייבים שלטון חוק חזק ואיתן"