מסגד בלוד הפר לפנות בוקר (שישי) את הסיכומים עם המשטרה והעירייה, השמיע את תפילת חג הקורבן ברמקולים של המסגד וגרם לרעש מטריד ברחבי העיר.

ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו הגיע בעצמו למסגד וביקש מהמשטרה להצטרף אליו כדי לנתק את הרמקולים כפי שסוכם מראש.

"אמש הוזהר האימאם של המסגד על עדי המשטרה. זה לא ממש הזיז לו. הגעתי למסגד והופתעתי שהמשטרה לא נוכחת שם בניגוד לסיכום", סיפר רביב.

''הודעתי למשטרה להגיע והגיע סגן מפקד התחנה. במקום התפתחה תגרה במהלכה הותקפתי על ידי כמה מתפללים ונחבלתי ביד. גם הנייד שלי נחטף. כל זה לעיני השוטרים שפשוט הסתכלו ולא עשו דבר. פשוט בושה וחרפה", תיאר ראש העיר.

פציעת יאיר רביבו
פציעת יאיר רביבו

רביבו הודיע כי לאור האירועים והתעלמות המשטרה, הורה להפסיק כל שיתוף פעולה של העירייה עם המשטרה ''עד שהם יתעשתו ויפסיקו לפחד מפורעי החוק במגזר הערבי.

''אני מנחה את כל הגורמים בכל אגפי העירייה לנתק כל מגע עם המשטרה במסגרת העבודה השוטפת בביטחון, בשיטור, ברישוי עסקים ובמחלקה המשפטית. פקחי השיטור העירוני מתבקשים להפסיק את הסיורים המשותפים עם המשטרה", הוסיף רביבו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: ''לבקשת עיריית לוד, קיימה משטרת ישראל שיחות עם אימאמים בעיר לרגל חג הקורבן, והגיעה להבנה שבמסגדים יימנעו מלשאת דרשות ברמקולים בתפילות של יום שישי לפנות בוקר.

''כאשר נודע אתמול בלילה כי בכוונת ראשי מסגד דהמש בלוד לקיים דרשה ברמקולים בתפילת החג, הוזהר האימאם על ידי משטרת ישראל כי במידה ותנשא דרשה ברמקולים במקום, יינקטו נגדו הליכים בגין הקמת רעש.

ביום שישי לפנות בוקר, לאחר שהחלה להשמע דרשה ברמקולים של מסגד דהמש, הודיע ראש עיריית לוד למשטרה כי הוא נמצא ליד המסגד ובכוונתו להיכנס ולהפסיק את התפילה. ראש העיר התבקש להמתין להגעת המשטרה ולא להיכנס, אולם הוא בחר להיכנס עם אנשיו למסגד ובמקום פרץ עימות בינו לבין המתפללים.

כוח משטרה שהגיע אל המקום הפריד בין ראש העיר למתפללים, הנמיך את עוצמת הרמקולים והשיב את השקט על כנו. אימאם המסגד יזומן למשטרה וייפתחו נגדו הליכים בגין הקמת הרעש''.