שקד במזכרת בתיה
שקד במזכרת בתיהצילום: יח''צ

שרת המשפטים איילת שקד ביקרה הבוקר (שישי) בבית הספר של רשת מיתרים הנמצא במזכרת בתיה, לרגל פתיחת שנת הלימודים תשע''ח.

במהלך ביקורה נפגשה השרה שקד עם מייסד הרשת, השר לשעבר הרב מיכאל מלכיאור, ועם מנכ"לית ''מיתרים'' ד"ר רנית בודאי היימן.

שקד אמרה לתלמידים ולמורים כי ''השילוב הקיים בבית הספר בין דתיים לחילוניים פותח צוהר עבורם לעולם אשר הם לא היו נחשפים אליו אלמלא כן.

''כחילונית הנמצאת במפלגה דתית, אני יכולה להעיד שמהשילוב הזה צומח שיח פלורליסטי, אשר שם דגש על קבלת האחר והשונה ממך והחיבור הזה מחזק אותנו כחברה ישראלית", הדגישה שקד.

עוד ציינה השרה כי החיבור שלה לציונות הדתית התרחש רק בצבא, ''אני ממליצה ללכת לתנועות הנוער, לפגוש שם את החברה הישראלית".

מייסד רשת מיתרים הרב מלכיאור סיפר במהלך הביקור כי "התחלנו מבית ספר משלב אחד לא לפני הרבה שנים, היום יש לנו 84 מוסדות חינוך בישראל של הרשת: גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים וגם מכינות קדם צבאיות".

"בבתי הספר שלנו", אומר הרב מלכיאור, "כל אחד מגיע עם הזהות שלו, חילוני או דתי, אנחנו רוצים שכל אחד יחזק את הזהות שלו, אבל רוצים לגדול ביחד, ללא חומות, ללא הפרדה. בית ספר יהודי עם סדר יום יהודי. אנו מברכים את שרת המשפטים שבחרה לבקר דווקא בבתי הספר שלנו ביום הראשון ללימודים וקוראים לה לחזק את הזרם המשלב שיהפוך לזרם המרכזי".

ד"ר רנית בודאי היימן, מנכ''לית רשת מיתרים, הוסיפה "אנחנו מרגישים את הצמא של הציבור לאלטרנטיבה של החינוך המשלב, השנה פתחנו עוד שבעה מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ, מוסדות חינוך ללא הפרדה וללא חומות.

"הזרם המשלב מקבל היום מקום של כבוד בחברה הישראלית וצובר תאוצה, עשרות אלפי הורים בישראל כבר בחרו בזרם הזה", תיארה.