גלנט בגוש עציון
גלנט בגוש עציוןצילום: ששון תירם

שר הבינוי והשיכון, האלוף במיל' יואב גלנט (כולנו), פתח הבוקר את שנת הלימודים תשע''ח בגוש עציון ובאפרת, בהשתתפות ראשי המועצות שלמה נאמן ועודד רביבי.

"גוש עציון ואפרת הם האגף הדרומי של ירושלים רבתי", אמר גלנט, "גוש עציון נחרב על-ידי הירדנים במלחמת השחרור. זהו סמל ציוני.

''מוטלת על מדינת ישראל חובה מוסרית ועניינית לחזק את ההתיישבות היהודית במקום ולהכפיל פי אלף את כמות התושבים בהתייחס למספר התושבים טרם נפילת הגוש ב-1948''.

השר גלנט הדגיש כי ''חיוני לבסס את האחיזה הישראלית במרחב ירושלים - ממעלה אדומים במזרח ועד גבעת זאב במערב, מעטרות בצפון ועד מרחב בית לחם וקבר רחל בואכה אפרת וגוש עציון; זהו אזור בעל חשיבות היסטורית, אסטרטגית ומוראלית. נמשיך לחזק את ההתיישבות היהודית בכל חלקי הארץ", הבטיח.

בסיור בשכונת נתיב האבות אמר גלנט, "חיוני למצוא את הפתרון הנכון לשכונת 'נתיב האבות'. אחת האפשרויות הקיימות היא אימוץ הצעת החוק שהצעתי טרם פינוי עמונה, ואשר לא זכתה להסכמה מצד גורמים משפטיים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי "בפרוס שנת הלימודים החדשה אנחנו רוצים לאחל לילדי גוש עציון שימשיכו ללמוד ולהשקיע, לגדול בחוכמה ובתבונה. ולא פחות מזה לקבל ולהפנים את הערכים שעליהם קם וצומח גוש עציון: שורשים עמוקים, גבורה, התיישבות, תורה ועבודה גם יחד".

גלנט באפרת
גלנט באפרתצילום: ששון תירם