המשטרה תפתח בהליכים נגד אימאם המסגד בעיר לוד שהפר את הסיכומים ולפנות בוקר (שישי) השמיע ברמקולים של המסגד את תפילת חג הקורבן.

הרעש הקולני שבקע מהרמקולים הפריע לשנתם של תושבי לוד. ראש העיר יאיר רביבו הגיע למסגד ואז הותקף על ידי קבוצת מתפללים מוסלמים.

מהמשטרה נמסר כי ''לבקשת עיריית לוד, קיימה משטרת ישראל שיחות עם אימאמים בעיר לרגל חג הקורבן, והגיעה להבנה שבמסגדים יימנעו מלשאת דרשות ברמקולים בתפילות של יום שישי לפנות בוקר.

''כאשר נודע אתמול בלילה כי בכוונת ראשי מסגד דהמש בלוד לקיים דרשה ברמקולים בתפילת החג, הוזהר האימאם על ידי משטרת ישראל כי במידה ותינשא דרשה ברמקולים במקום, יינקטו נגדו הליכים בגין הקמת רעש''.

כאמור, ראש העיר רביבו הגיעו לפנות בוקר למסגד וביקש להיכנס אליו כדי לסגור בעצמו את הרמקולים. במשטרה ביקשו מראש העיר שלא להיכנס למסגד לבדו בלי שוטרים, והוא הותקף על ידי המתפללים.

במשטרה אומרים כי ''כוח משטרה שהגיע אל המקום הפריד בין ראש העיר למתפללים, הנמיך את עוצמת הרמקולים והשיב את השקט על כנו. אימאם המסגד יזומן למשטרה וייפתחו נגדו הליכים בגין הקמת הרעש''.

נציין כי לאור האירועים, ראש העיר רביבו הורה להפסיק כל שיתוף פעולה של העירייה עם המשטרה ''עד שהם יתעשתו ויפסיקו לפחד מפורעי החוק במגזר הערבי.

''אני מנחה את כל הגורמים בכל אגפי העירייה לנתק כל מגע עם המשטרה במסגרת העבודה השוטפת בביטחון, בשיטור, ברישוי עסקים ובמחלקה המשפטית. פקחי השיטור העירוני מתבקשים להפסיק את הסיורים המשותפים עם המשטרה", הוסיף רביבו.