הקמת היישוב "עמיחי"
הקמת היישוב "עמיחי"צילום: ערוץ 7

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא ביום ראשון לאישור הממשלה הצעת החלטה שתאפשר את המשך העבודות לבניית היישוב החדש למפוני עמונה.

כזכור, נתניהו הבטיח שידאג לזירוז העבודות ואף הורה לראש הסגל יואב הורוביץ לפעול לשם כך. כעת מקיים ראש הממשלה את ההבטחה ומביא בעצמו את ההצעה להצבעה.

העבודות להקמת היישוב החדש, ''עמיחי'', הוקפאו בשבועות האחרונים בשל מחלוקת בממשלה - איזה מהמשרדים צריך לממן את העבודות.

בהצעת ההחלטה שיציג נתניהו לשרים, הם יתבקשו לאשר העברת תקציב בגובה 55 מיליון ש''ח ממשרד האוצר למשרד הפנים, שיועבר למועצה האזורית מטה בנימין ''לצורך סיוע בהקמת היישוב" על אדמות עמיחי.

כמו כן, משרד האוצר יעביר למשרד הביטחון תקציב תוספתי בסך 5 מיליון ש"ח, אשר יועבר כסיוע מיוחד למועצה האזורית מטה בנימין לטובת שכירת חדרי אירוח למשפחות המפונות עד למעבר ליישוב החדש.

יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון, אמר בתחילת השבוע כי ''כבר חודש ימים שאין טרקטורים בעמיחי ועבודות העפר נתקעו בגלל בירוקרטיה משרדית. אנחנו כבר שבעה חודשים באכסניה בעפרה. אנחנו כמהים לבוא לפה ולא יכולים עוד להישאר במדרשה.

''אני מאמין שאם נדרש לעלות לעמיחי, לא רק השר אריאל יעלה איתנו אלא כל הציבור והנוער יבואו לפה. אנחנו את החגים לא נעשה במדרשה - ואין לנו מקום אחר ללכת אליו, אלא לכאן. את החגים נעשה כאן", הבהיר בוארון על אדמות עמיחי.

מפוני עמונה מאיימים: נעלה לעמיחי עוד לפני החגיםחזקי ברוך