אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

היסטוריה ישראלית באליפות העולם בהתעמלות אומנותית המתקיימת בימים אלו בפזארו שבאיטליה.

אחרי שביום חמישי האחרון זכתה המתעמלת האומנותית לינוי אשרם בת ה-18 במדליית הארד הראשונה שלה באליפות העולם, אמש, זכתה זו במדליית ארד נוספת בתחרות היוקרתית - בקטגוריה הנחשבת כיוקרתית ביותר בענף ההתעמלות האומנותית - תחרות הקרב רב.

תחרות הקרב רב נחשבת לדובדבן שבקצפת מבין כל תחרויות ענפי ההתעמלות, ואשרם שסיימה את התחרות הזו במקום השלישי עושה היסטוריה של ממש, כשהישראלית הבכירה ביותר בענף ההתעמלות, נטע ריבקין, הגיעה רק עד למקום השביעי באליפות העולם לפני שנתיים.

אל המקום השלישי הגיעה אשרם לאחר שגברה בקרב צמוד על לורה זנג האמריקאית כשהקדימה אותה עם ניקוד של 70.025 לעומת 68.250 של האמריקאית.

התרגיל היה המותח ביותר, כשבו הפילה המתעמלת הישראלית הצעירה את אחת מהאלות, אבל עם ציון 17.150 הצליחה לעבור את זנג בדרך למדליה היוקרתית ולהישג השיא שלה ושל מתעמלת ישראלית בהיסטוריה כולה באליפות העולם בהתעמלות אומנותית.

אגב, את המקדמה על המתעמלת האמריקאית השיגה אשרם בתרגיל החישוק, כשהשיגה ציון של 18.375 נקודות, מה שהספיק לה כמעט לבדו למדליית הארד בתחרות היוקרתית.

אשרם תקבל על המדליה מענק מיוחד של 60 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. המאמנות שלה, לנה קופילנקו ואיילת זוסמן, יקבלו מחצית מהסכום. אשרם גם תעבור לסגל הזהב של היחידה לספורט הישגי, הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי בישראל ותקבל מלגה בסך 8,500 ש"ח בחודש.