אילוסטרציה
אילוסטרציההלל מאיר

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת פנו הבוקר (ראשון) לשרי הממשלה האמורים לאשר בישיבת הממשלה את התכנית הרב שנתית לפיתות תשתיות בישראל אשר על פי הפרסומים רק 1% בלבד ממנה מוקצה לשטחי יו"ש.

ראשי השדולה, ח"כ יואב קיש וח"כ סמוטריץ, שידרו לשרים מכתב דחוף בו נכתב בין היתר, "בישיבת הממשלה הבוקר תתבקשו לאשר תכנית רב שנתית לפיתוח תשתיות בישראל. לפי הפרסומים בתקשורת, רק חלק זעום ביותר מהתכנית - 1% בלבד - יבוצע באזורי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

"ככל שהפרסומים נכונים (ובידכם לבדוק זאת), הדבר אינו הולם לא את רוחב השטח, לא את היקף האוכלוסיה, ובודאי לא את מצב התשתיות ביו"ש, שהוא מהמיושנים והגרועים ביותר", הוסיפו השניים.

"בודאי שיחס כזה לחבלי יו"ש אינו הולם ממשלה לאומית שטובת פיתוח ההתיישבות לנגד עיניה", קבעו במכתבם ראשי השדולה.

בסיום המכתב מבקשים השניים מהשרים "לברר את הנתונים, ובהתאם לכך לתקן את היחס הבלתי סביר הזה ולא לאשר את התכנית עד לתיקונו".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה אף הוא לשרי הממשלה ודרש לתקן את התוכנית כך שמקומה של ההתיישבות ביו"ש לא יפקד, "היוזמה לשיפור התשתיות בכל מדינת ישראל היא יוזמה מבורכת. אולם כפי שהיא מוצגת היא עלולה להפוך את תושבי יו"ש לאזרחים סוג ד' ואת יו"ש למפגרת ברמת התשתיות אחרי כל מדינת ישראל. זה לא ייתכן ואנחנו לא נסכים לדבר הזה".

"יהודה ושומרון מהווים 30% ממדינת ישראל ומתגוררים בהם 10% מתושבי מדינת ישראל. לא ייתכן שכאשר פונים לאשר תשתיות יהיה המקום של ההתיישבות לא פחות ממגוחך ביחס לגודלה. אנחנו דורשים בחינה מחדש של התוכנית ועצירת אישורה עד לתיקון", דרש דגן.