אלי אוחנה
אלי אוחנהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שב הביתה. שלוש קדנציות אימן אלי כהן, המכונה "השריף", את בית"ר ירושלים. בראשונה בשנות ה-90, זכה איתה באליפות עונת 1996/7. בשניה, ב-2003 השאיר את הקבוצה בליגה חרף בעיות כלכליות, ובאחרונה - בעונת 2013 הביא את הקבוצה למקום השלישי בטבלה עד להגעתם של צמד השחקנים הצ'צ'נים ומשם הדרך לתחתית הטבלה התקצרה וכהן ובית"ר ניצלו במחזור האחרון של העונה מירידת ליגה.

כעת חוזר כהן לקדנציה רביעית בקבוצה מהבירה, כשהפעם ישמש זה כיועץ המקצועי החדש כשגילי לבנדה ימונה באופן רשמי כמאמן הראשי של הצהובים-שחורים.

כזכור, לבנדה האלמוני שימש בשני המחזורים הראשונים של עונת 2017/18 בליגת העל בכדורגל כמאמן הירושלמים, בשל פיטוריו של שרון מימר ארבעה ימים לפני תחילת העונה. לבנדה, לו אין תעודת פרו המתאימה לאמן, יכול היה לאמן בשני המחזורים הראשונים בלבד עד שימונה לצידו אדם בעל התעודה. כעת, עם אלי כהן כיועץ המקצועי יכול לבנדה להמשיך ולאמן את בית"ר.

מינויו של כהן חזרה לקבוצה מהבירה הגיעה לאחר מספר שיחות בינו לבין מחזיק זכויות הניהול, שחקנו לשעבר, אלי אוחנה שלקח את ההחלטה על מינוי האיש המקצועי לידיו.

כהן, שהקבוצה האחרונה אותה אימן הייתה הפועל תל אביב בעונת 2015, צפוי לקבל סמכויות מקצועיות נרחבות, כאשר בין השאר הוא אמור לקחת חלק גם בתחומי הסקאוטינג והנוער.

לאתר הרשמי של בית"ר ירושלים אמר כהן "ברגע שאלי אוחנה, הסמל הגדול ביותר של בית"ר ירושלים והכדורגל הישראלי פונה אליך לבוא ולעזור לבית"ר, אתה לא שואל שאלות, אתה קודם כל מתייצב וזה מה שעשיתי. מאז ומתמיד המועדון הזה היה יקר לליבי ולא בכדי שרתתי את המועדון בשלוש קדנציות".

עוד אמר כהן, "אני לא מכיר הרבה אנשי מקצוע בכדורגל הישראלי המגיעים לקדנציה רביעית במועדון ובמיוחד במקום כמו בית"ר ירושלים שהוא מהגדולים והמפוארים בכדורגל הישראלי - מועדון שהוא בית עבורי".