נבחרת ישראל התגברה הערב (ראשון) על שני הפסדים נגד נבחרות חזקות, וחזרה מפיגור גם מול גרמניה לניצחון גדול וחשוב באליפות אירופה 80-82.

אחד האחראים המרכזיים לניצחון הזה הוא הסנטר ריצ'ארד האוול, המתאזרח הטרי שנתן פשוט משחק הקרבה יוצא דופן, והיה המצטיין על המגרש כשהוא מוביל את ישראל לניצחון הבכורה ביורובאסקט.

ישראל פתחה את המשחק היטב, אבל גרמניה נותרה קרובה בזכות כוכבה שרודר. ריצ'ארד האוול מתחת לסלים וגיא פניני עם שלשה מדוייקת לקחו את הנבחרת ליתרון בתום הרבע הראשון, 18-23.

הרבע השני המשיך את המומנטום. האוול עם שתיים ושלשות של פניני ואוחיון, פתחו כבר פער של 10 נקודות, 23-33.אבל שרודר וחבריו ידעו לחזור, ורצו כשלישראל אין מענה. הכחולים-לבנים אף היו בפיגור נקודה וירדו למחצית בשיוויון 43-43.

הרבע השלישי, כמו בשני המשחקים הקודמים, היה החלדש ביותר של ישראל. גרמניה לחצה על הדוושה, הגדילה עוד ועוד את ההפרש וירדה כשהיא מובילה ב-12, 69-57.

גיא פניני חוגג את השלשה שהכריעה את המשחק
גיא פניני חוגג את השלשה שהכריעה את המשחקצילום: FIBA

ואז הגיע הרבע הרביעי. בדקות האחרונות, אחרי שהכל כבר היה נראה שוב בדרך להפסד, ישראל התעוררה. גל מקל ועומרי כספי עם סלים יפו צימקו לנקודה הפרש בלבד, וריצ'ארד האוול החזיר את היתרון לצד הישראלי.

שרודר עוד הספיק לעשות סל מהיר ולהעלות את הגרמנים ליתרון 80-78, 50 שניות לסיום. גיא פניני, במהלך שהיה נראה קרוב יותר לאיבוד, הצליח לשחרר שלשה מדהימה שראתה את הרשת מבפנים, הגרמנים כבר לא הצליחו למצוא את הסל והחגיגות הישראליות החלו.

לישראל קלעו: האוול 23 (9 ריבאונדים), כספי 20 (11 ריבאונדים), פניני 15, מקל 12, אליהו 6, טימור 3, אוחיון 3.

לגרמניה הירבה לקלוע: שרודר 20.

ביום שלישי תשחק ישראל את משחקה הבא באליפות, נגד גיאורגיה, וגם בו היא חייבת ניצחון כדי לשמור על אפשרותה לעלות לשלב הבא, מבלי להיות תלויה באף נבחרת אחרת.