אומן
אומןצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

מאות חסידים שוהים בימים אלה באומן כדי להתכונן לקליטת ההמונים שיגיעו לתפילות ראש השנה בקברו של רבי נחמן מברסלב.

הרב ישראל פינטו ממוסדות ''מקור חוכמה'' של ברסלב ומהאחראים על הכנסת האורחים, מספר לערוץ 7 על ההכנות הקדחתניות.

"אנחנו מקבלים פניות מכל העולם, אפילו ממרוקו, על קבוצות של יהודים שרוצות להגיע. רק שלשום דיברתי עם אהרון מייברג הבעלים של חברת התעופה הלאומית באוקראינה שאמר לי שיש ביקושים לא רגילים", מעיד הרב פינטו.

לדבריו חברות התעופה לא מנצלות את הביקושים לטיסות ומעלות את המחירים. ''היום אני יכול לטוס לאומן הלוך וחזור ב-300 דולר ואפילו פחות. לפני ראש השנה זה יכול להגיע ל-600 דולר ואפילו קצת יותר. למרות שיש הרבה טיסות שכר וצ'ארטרים חברות התעופה רוצות לגזור קופון".

הרב פינטו מעריך שכ-60 אלף יהודים יתפללו השנה בראש השנה באומן, "יש אולמות ואוהלים ענקיים ומעבר לכך כל בני העיר מתפנים מבתיהם כדי להשכיר את הבתים ללינה ליהודים שבאים. ברדיוס של 10 קילומטר מהציון באומן כל הגויים מפנים את הבתים. אצלנו בהכנסת אורחים כל האוהלים כבר מוכנים ועכשיו אנחנו מכינים את הבשר המהודר מארץ ישראל ואת השחיטה הכשרה.

''כבר כעת יש לפחות 700 איש שמתעסקים עם כל ההכנות. יש את הכנסת האורחים הגדולה של הרב שיינר ששם יש כמעט עשרים אלף מקומות ישיבה באולמות האוכל, אבל יש עוד עשרות מתחמים מכל הסוגים. רק השנה הוקמו לפחות שלושים מתחמים חדשים באומן. יהודים רבים קונים קרקע ובונים בעצמם מתחם וגם נפתחו חמישה בתי מלון של יהודים''.