חנוכת מרכז השיטור החדש
חנוכת מרכז השיטור החדשצילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן (הליכוד) השתתף הערב (שני) בחנוכת מרכז השיטור הקהילתי בברקן שבשומרון.

באירוע השתתפו גם מפקד מחוז ש''י במשטרה ניצב משה ברקת וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

השר ארדן אמר כי מרכז השיטור הקהילתי הוקם חלק מהרצון לחבר את המשטרה לקהילה, והסביר כי למרכז שיטור בשומרון יש חשיבות גדולה כי ''הרבה מאוד מהפשיעה שמתחילה אצל הפלסטינים בשומרון יוצאת לאחר מכן לפריצות ועוד אירועי פשיעה בכל רחבי מדינת ישראל''.

השר ארדן הביע תקווה שיימצא התקציב לסלילת הכבישים העוקפים בשומרון, ''אנחנו רואים את העלייה בתאונות הדרכים, אנחנו רואים את העלייה בעומס ובגודש בכבישים, גם בה ביהודה ושומרון אבל בכל חלקי המדינה.

''כאן בגלל הגידול העצום באוכלוסייה יש חשיבות כפולה ומכופלת לכבישים עוקפים, קודם כל בהקשר הביטחוני, יותר קל לכוחות הביטחון לראות ולטפל באירועים חדשים, מעבר לזה כבישים עוקפים יסייעו להפחית תאונות דרכים'', ציין ארדן והדגיש כי כיום הכבישים ביו"ש אינם בטיחותיים.

''הסלילה של הכבישים העוקפים תתרום גם לאוכלוסייה הערבית גם לאוכלוסייה היהודית; וכולנו נרוויח מההתעצמות הזו ומהפיתוח של השומרון. כחבר קבינט אני בהחלט אעקוב שהפרוייקט הזה ייצא לדרך".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לשר ארדן על הנושאים הרבים והחשובים שהוא מקדם למען השומרון, "משמח לראות את כמות המתנדבים שמגיעה לכאן למרכז השיטור הקהילתי, פשוט כדי לתרום לקהילה והתוצאה היא כמובן איכות חיים לתושבים גם בתחום הביטחון האישי".

"נושא הכבישים העוקפים הוא בנפשנו", הדגיש דגן, ''הוא חשוב הן לבטיחות והן לביטחון גם של הערבים וגם של היהודים. אנחנו מצפים שלא ימרחו את הדבר הזה ונראה תחילת עבודות על סלילת הכבישים העוקפים בקרוב. מדובר בחיי אדם".

מפקד מחוז ש''י במשטרה ניצב משה ברקת אמר בטקס חנוכת מרכז השיטור הקהילתי כי "זהו עוד שלב במיצוב מרחב שומרון, אנחנו נמצאים פה היום ושמחים בשמחת מפקד המש"ק ומאחלים לו הרבה הצלחה".