אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הפנים, אריה דרעי, אימץ את המלצות ועדת החקירה להסדרת תחומי השיפוט בין עיריית רהט למועצה האזורית בני שמעון.

בעקבות המלצות הוועדה, דרעי החליט על העברת חלקו הצפוני של אזור התעסוקה "עידן הנגב", שטח בית העלמין ושטחי ההתרחבות הצפוני והדרומי אשר יועברו לתחום השיפוט של העיר רהט.

כזכור, בשנת 2012 הוקמה ועדת חקירה אשר תפקידה היה לבודק את אי ההתאמות בתחומי השיפוט של הרשויות המקומיות במחוז הדרום. סמכויות הוועדה הורחבו בשנת 2016 לאור הסכמות בין המועצה האזורית בני שמעון ועיריית רהט.

הועדה בראשותה של ד"ר נורית אלפסי בחנה כאמור את ההסכמות שהושגו בין הרשויות המקומיות והגישה המלצותיה לשר.

המלצות הוועדה כללו:

א. העברת שטחו הצפוני של אזור התעסוקה עידן הנגב לתחום עיריית רהט, לאחר דין ודברים, החליטה כאמור הוועדה על העברת השטח בעקבות הסכם היסטורי מסוף שנות ה-90 בין שתי הרשויות המקומיות שיישומו הינו חיוני להמשך העבודה המשותפת והאמון הקיים בין שתי הרשויות המקומיות.

העברת השטח לרהט מתאפשרת משום שצו הארנונה של רהט זהה לזה של בני שמעון באזור התעשייה "עידן הנגב" ומרחב התכנון נותר כפי שהיה. העברת שטח אזור התעשייה הייתה חלק ממכלול שלם, מורכב ורגיש של הסכמות שארך זמן רב להשיג ועל כן הומלץ, כחלק ממהלך גדול יותר של העברת השטחים המוניציפאליים.

ב. תא שטח המיועד לשכונה עבור שבט אבו קווידר – שבט אבו קווידר מונה כ-3000 תושבים ושוכן כיום בקרבת נבטים. בעקבות הסכם בין השבט והרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, סוכם כי השבט יעבור להתגורר בשכונה שתיבנה בתחומה של העיר רהט.

הוועדה המליצה על העברת שטח 7 ממועצה אזורית בני שמעון לרהט עבור הקמת שכונות מגורים חדשות בעיר ולטובת מעברו של שבט אבו קווידר למגורים מוסדרים.

מנכ"ל משרד הפנים המליץ לשר הפנים לאמץ את המלצות הוועדה לאור הצורך לשמר את האמון בין עיריית רהט והמועצה האזורית בני שמעון, את שיתוף הפעולה הפורה ביניהן ואת המשך פיתוחה של עיריית רהט באמצעות הקמת שכונות חדשות, תוך איתנות כלכלית וניהולית.

"אני שמח ומברך את הרשויות המקומיות אשר הגיעו להסמכות ביניהן בדבר העברת שטחי חלק מאזור התעסוקה המשותף ומרחבים נוספים העתידים לסייע בהרחבת העיר רהט. שכנות טובה ושיתוף פעולה מובילים לשגשוג כלכלי ומוניציפאלי ברמה המקומית, שתשפיע גם על המרחב כולו", סיכם דרעי.