ענבים
ענביםצילום: ISTOCK

בעולם קיימים מאות רבות של זני ענבים למאכל; בישראל זה כיובל שנים משווקת חברת 'ענבי טלי' את הענבים המתוקים הגדלים במשקי מושב לכיש. חקלאי המושב מגדלים זנים מובחרים של גפנים למאכל שהם משבעת המינים שנתברכה בהם ארץ ישראל. ב'ענבי טלי' גדלים זני ענבים מדהימים אשר טעמם ייחודי, מתוק ורענן.

בעונת הקיץ תמצאו בשווקים ובחנויות המובחרות כ 30 זני ענבים יחודיים מבית היוצר של 'ענבי טלי', שחורים אדומים וירוקים. זן סופייה - זן חדש ועגלגל בצבע ירוק ללא חרצנים שטעמו 'מוסקטי', סופריור הנו הזן הקלסי של העונה. אפשר למצוא אותו באדום ובירוק, ללא חרצן, טעים במיוחד. ועוד זני בוטיק בלעדיים ל 'ענבי טלי'.

מנכ"ל החברה שיקו דומוביץ': "אנחנו נמצאים בשיא עונת הבציר, אשר מתבצע על ידי חקלאי חקלאי 'ענבי טלי' בלכיש רק לאחר שהכורם מוודא באמצעות רפרקטומטר (מד סוכר) שאחוז הסוכר בענבים הגיע לרמה הנדרשת.

מרקם הענבים העסיסי של 'ענבי טלי' הוא מדויק בעונה זו וכל אשכול מלא בענבים עם קליפות טעימות ובשרניות. העינב מעט פריך ואינו רך מדי".

אפשר להינות מהענבים העסיסיים באופנים רבים: מסלטים טריים, קינוחים, עוגות, שייקים וקוקטיילים רעננים וריבות איכותיות שבהן הענבים הם תחליף אידיאלי לממתיק מלאכותי.

לא נוכל להחליף באחרת את ההנאה של שבת בצהריים: כשהשמש קופחת בחוץ מוציאים מהמקפיא את הענבים ללא החרצנים של 'ענבי טלי', קוראים לילדים ומנשנשים איתם ענבים משובחים כאילו היו גלידה.

לאלו השואלים כיצד ניתן לבדיל בין 'ענבי טלי' לסתם ענבים, הדרך היא פשוטה. 'ענבי טלי' משווקים באריזות (נספק) שקופות של 1 ק"ג. על כל אריזה ישנה מדבקה עם הלוגו של 'ענבי טלי'. בקרוב תמצאו ברשתות השיווק גם אריזות אישיות של 'ענבי טלי' עם אותו הלוגו.