הלוחם מספר על הפיגוע בנווה צוף

הלוחם שהצליח בירייה אחת לנטרל את המחבל שטבח בבני משפחת סלומון בנווה צוף, סיפר בראיון לעיתון ''ידיעות אחרונות'' על אותם רגעים בליל שבת שבהם שמע את צרחות האימה בוקעים מבית משפחת סלומון.

הלוחם, סמ"ר ע', סיפר "בכלל לא הייתי אמור לצאת הביתה באותה שבת. סגן א', מפקד הצוות שמשרת איתי, אמר לי בספונטניות: 'צא, חבל שנישאר שנינו'. התלבטתי. אמרתי לו: 'אולי אשאר ונסגור שבת יחד'. בסוף יצאתי הביתה בחמישי בחצות".

"באמצע הארוחה פתאום שמענו צרחות אימים", הוא משחזר. "הבנו שמדובר במשהו חריג, כי הצעקות היו מעבר לגבול הסביר. אבא ואני יצאנו החוצה, לכיוון הבית ממול, של משפחת סלומון, שממנו נשמעו הצרחות.

''דרך החלון זיהיתי שמתחולל מאבק בתוך הבית והבנתי מיד שמדובר במחבל. רצתי מיד הביתה להביא את האקדח שלי", סיפר הלוחם. הראיון המלא עמו יפורסם בסוף השבוע.

משעול חיה סלומון
משעול חיה סלומוןצילום: עפרה לקס

בימים האחרונים נחנך בעיר לוד רחוב על שמה של חיה סלומון הי''ד שנרצחה בפיגוע הקשה שאירע בנווה צוף-חלמיש בסוף חודש יולי. בפיגוע נרצחו גם שניים מבני משפחתה - אביה יוסף ואחיה אלעד הי"ד.

שלט הרחוב - "משעול חיה סלומון", הוצב ברחוב סמוך לבית הספר נועם המאירי בלוד, בו לימדה חיה את תלמידי כיתות א' ו-ב' בשמונה עשרה השנים האחרונות.

על השלט נכתב כי חיה היתה "מחנכת מסורה. נרצחה עם אביה יוסף ואחיה אלעד בפיגוע בליל שבת". לפני הירצחה זכתה חיה להוקרה והוכרזה כמורה המצטיינת של לוד.

ביום שלישי בשבוע הבא יתקיים טקס רשמי לקריאת הרחוב על שמה של חיה הי"ד, בהשתתפות אישי ציבור ובני משפחה.

הפיגוע הרצחני התרחש בליל שבת בסוף חודש יולי. המחבל נכנס לבית משפחת סלומון בנווה צוף כשהוא חמוש בסכין, והחל לדקור את בני המשפחה שסיימו לאכול את סעודת השבת.

סלומון בת ה-40 נרצחה לצד אחיה אלעד ואביה יוסף. אשתו של אלעד, מיכל, החביאה את חמשת ילדיהם באחד החדרים בקומה העליונה של הבית. חייל מיחידה מובחרת שהיה בחופשה בבית סמוך ירה במחבל דרך החלון והצליח לנטרל אותו.