הוריקן "אירמה", מבט מהלוויין
הוריקן "אירמה", מבט מהלווייןרויטרס

הוריקן "אירמה", סופת ההוריקן החזקה ביותר שתועדה אי פעם באוקיינוס האטלנטי, החלה להכות בצפון-מזרח האיים הקריביים. האי הראשון שנפגע הוא ברבודה.

"אירמה" מוגדרת הוריקן בדרגה 5 - הדרגה החזקה ביותר ומביאה רוחות במהירות 295 קמ"ש. בסוף השבוע היא צפויה להגיע לארה"ב.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה על מצב חירום בפלורידה, פורטו ריקו ובאיי הבתולה האמריקניים לקראת הגעתה של הסופה לאזור. ההכרזה על מצב חירום מעניקה אישור למחלקה לביטחון המולדת ולסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום לתאם את הפעולות במדינות הללו.

הממשלה באיי הבהאמה הודיעה על פינוי של מספר איים בחלקה הדרומי של שרשרת האיים המרכיבה את המדינה מחשש לפגיעת ההוריקן "אירמה". זהו הפינוי הגדול ביותר בגלל סופת הוריקן בהיסטוריה של המדינה.

"זה הרבה יותר מסוכן מאשר 'הארווי'" הזהיר הלילה מושל פורטו ריקו ריקרדו רוסלו, "התוצאות עלולות להיות קטסטרופליות והרסניות".

בשל החשש מההוריקן, תושבים בדרום פלורידה הסתערו ביממה האחרונה על סופרמרקטים וחנויות כגון הום דיפו, ובאזורים רבים מדפיהם התרוקנו.

מדפים ריקים בסופר בפלורידה
מדפים ריקים בסופר בפלורידהצילום: רויטרס

משרד החוץ הישראלי פרסם אמש אזהרה לישראלים, בעקבות התקרבות הסופה אירמה לחופי אמריקה. "הסופה 'אירמה' הפכה בשעות האחרונות להוריקן ברמה 5 והיא עושה את דרכה מהאוקיינוס האטלנטי לכיוון האיים הקריביים ומדינת פלורידה", נאמר בהודעת המשרד.

במשרד מציינים כי מושל פלורידה הכריז על מצב חירום בכל 67 המחוזות במדינה, ועל פי התחזיות הסופה צפויה לפגוע בדרום פלורידה ביום שישי הקרוב.

"לאור הסכנה הנשקפת בשל הסופה, משרד החוץ ממליץ לישראלים הנמצאים במסלול פגיעת ההוריקן להישמע להנחיות הרשויות המוסמכות במקום, בכל הנוגע לפינוי, ציוד הכרחי ומקומות מקלט", נאמר עוד בהודעה.

במשרד מוסיפים וממליצים "במידת האפשר להימנע מלהגיע למקומות בהם צפויה הסופה לפגוע, או לעזוב מקומות אלו באם קיימת אפשרות כזו. במקרה חירום ניתן לפנות לקונסוליה הישראלית במיאמי".