הנשיא ריבלין בכפר האולימפי במינכןאיתי בית און, מקליט: ניר שרף לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח הבוקר (רביעי) את ביקורו בגרמניה, בפגישה עם ראש ממשלת בוואריה הורסט זיהופר.

בפתח הפגישה, הודה הנשיא לראש ממשלת בוואריה על האירוח החם, ואמר "כבוד גדול הוא לנו להיות אורחים שלכם פה בבוואריה. זהו אירוע חשוב לא רק בהיבטי ההנצחה אלא גם באמירה שהוא מהווה מול הטרור העולמי וזהו ביקור משמעותי למען העמקת היחסים החשובים בין ישראל וגרמניה".

ריבלין ציין את הידידות החמה בין המדינות ואת מחויבותה של בוואריה ליחסים עם מדינת ישראל והדגיש את חשיבות הקמתה של האנדרטה למען הנצחת זכר הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדה ב-1972.

ראש ממשלת בוואריה הודה לנשיא על דבריו, ״הכבוד הוא שלנו ואנחנו מודים לך על הגעתך לאירוע המרגש הזה. בין ישראל לבוואריה קשרי ידידות אמיצים והאירוע לכבודו הגעת הוא הזדמנות להעמיק את יחסינו האמיצים״.

ראש הממשלה החמיא לשירות החוץ של מדינת ישראל על כלל הנציגים שהעמיד לרשות גרמניה לאורך השנים ובפרט לנציגות הקונסולרית בבוואריה המהווה חלק בלתי נפרד מחיי הקהילה במקום.

ראש הממשלה זיהופר הדגיש כי לאורך השנים הקפידה ההנהגה בבוואריה שלא לגלות סבלנות כלפי כל סוג של גזענות ובפרט כלפי אנטישמיות.

במקביל, נפגשה רעיית הנשיא נחמה ריבלין עם רעיית ראש ממשלת בוואריה קארין זיהופר ובפגישתם השתתפה גם כלת פרס ישראל לספורט אסתר רוט שחמורוב, שהשתתפה באולימפיאדת מינכן ב-1972 שם איבדה את מאמנה, עמיצור שפירא ז"ל, בטבח, ומתלווה לביקור הנשיא ורעייתו כחלק ממשלחתו של הנשיא.