אבי רואה
אבי רואהצילום: אלירן אהרון

במכתב מיוחד לתושבי וידידי ההתיישבות פורש יו"ר מועצת יש"ע היוצא אבי רואה את המטרות אותן הציב לעצמו עם כניסתו לתפקיד ואת האתגרים שעוד נכונו להתיישבות בעתיד.

"המטרה העיקרית שהצבתי לעצמי הייתה חיבור ראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן לשולחן המועצה ולהביא לשיתופם המלא בגיבוש המדיניות וקבלת ההחלטות", כותב רואה במכתבו שיתפרסם השבוע בעלון השבת "ישע שלנו", "לשמחתי רוב ראשי הרשויות משתתפים באופן תדיר בישיבות המועצה, בהחלטותיה ובפעילות שהמועצה יוזמת".

בנושא החלת הריבונות, כותב רואה, "למועצת יש"ע נכונו עוד אתגרים בשנים הקרובות. עלינו להביא את ממשלת ישראל להבנה שצריך להתחיל בהחלת ריבונות על חבלי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. במציאות בה אנו חיים אין מנוס מהדבר הזה ואנו חשים יותר ויותר הבנה לדבר הזה".

על התדמית הציבורית של תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן כותב רואה, "בתקופה זו, ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן נמצאת במקום אחר מבחינת תפיסת הציבור הישראלי את ההתיישבות. בשנת החמישים, ההתיישבות הרבה יותר חזקה ואיתנה גם מבחינת גודל ופיתוח, אך גם בתודעה הציבורית שהולכת וגוברת".

על חזון מיליון התושבים, "עלינו לשאוף שזה ייעשה כמה שיותר מהר על מנת שהניסיונות לערער את נוכחותנו ביהודה ושומרון תצטמצם לאפס. אנחנו בדרך לשם".

בסיום המכתב, מודה רואה לכל השותפים לדרך, ראשי הרשויות ועובדי מועצת יש"ע וחותם בפנייה מחזקת לתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן: "בשנים האחרונות אנחנו מתמודדים עם אירועים לא פשוטים ונכונו לנו התמודדויות גם בעתיד", כותב רואה, "אך אני סמוך ובטוח כי החוסן שלכם, הנובע מבסיס של אמונה בצדקת הדרך, הוא חזק ויציב".

אבי רואה ימשיך לכהן כראש המועצה האזורית מטה בנימין וכחבר בהנהלת מועצת יש"ע.