הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסיצילום: יח"צ

הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, מתייחס בערוץ 7 לסערה סביב משחקי הכדורגל בשבת.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו שוקל לאשר בחוק את קיומם של משחקי הכדורגל בשבתות, והמהלך מעורר התנגדות חריפה של מפלגות הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה.

הרב ערוסי תוקף את ''יפי הנפש'', כלשונו, שדורשים לאפשר תחבורה ציבורית ומשחקי כדורגל בשבת בשם ערכי השוויון והדאגה לחלשים. לדבריו הם עצמם פוגעים בשיוויון ובערכי הצדק.

"האם לציבור המסורתי שאוהב כדורגל לא מגיע שיהיה כדורגל ללא חילול שבת? האם לכל הסדרנים ומוכרי הכרטיסים של המשחקים לא מגיע לנוח? האם לנהגי האוטובוס לא מגיע לנוח בשבת? איפה השיוויון?".

הרב ערוסי מצטער על כך שהציבור החילוני לא מבין את הערך הגדול של השבת, "השבת היא מתנה שה' נתן לנו והיא נועדה לבני האדם וגם לבעלי החיים. אז אני לא דן עכשיו האם המתח הספורטיבי הוא בריא ומתאים לכבודה של שבת אבל היו כבר ניסיונות מוצלחים להעביר את המשחקים לראשון, שישי או מוצאי שבת, מדוע לא ליישם אותם?".

"פעם אחת נסעתי במונית, ונהג המונית ראה אותי קורא בספר קודש ואמר לי שהוא מקנא בי. הוא סיפר לי שבמשך שנים הוא עבד בחברת אל אל וכאדם מסורתי הקפיד ללכת בליל שבת לבית כנסת, אשתו הדליקה נרות שבת והייתה להם סעודת שבת עם הילדים.

''לימים אמרו להם בחברת אל על שאם הם יעבדו בשבת הם יקבלו 400 אחוז והוא התפתה ובזכות זה צבר הון. לימים פטרו אותו והוא קיבל פיצויים גדולים והיה לו כבר הרבה הון. אבל היום לא נשאר מזה כלום, כי כל הילדים שנפלטו משולחן שבת שהופסק נשאבו לרחוב ולסמים וכל הכסף הזה הלך לגמילה וחלק ממנו נגנב על ידי הילדים, והיום הוא עובד כנהג מונית כדי להביא לחם הביתה. שום דבר לא נשאר מהכסף.

''הסיפור הזה בא ללמדנו שאין כמו השבת המשפחתית, הקהילתית, שמקנה לאדם את הנינוחות והשלווה וגם את האושר", מדגיש הרב ערוסי.