נהג אוטובוס מקלל ויורק על נוסעת

בתיעוד שהגיע לידי ערוץ 20, נראה נהג חברת דן מתעמר בנוסעיו ובשלב מסוים אף מאיים לכלוא אותם. בשיא האירוע הוא ירק על אחת הנוסעות.

בראיון לתוכנית "לפני כולם" סיפרה אחת הנוסעות על שאירע: "הוא תקף אותי פיזית וגרם לי לחבלות".

"עליתי על קו 104 שיצא מתל השומר בשעה 14:45" מספרת מ', נוסעת שהייתה עדה לאירוע החריג. "כשהאוטובוס עצר בתחנה באלנבי בתל אביב, עלו שתי נוסעות ושילמו לנהג, אישה מבוגרת ביקשה לשלם תעריף של אזרח ותיק והנהג בתגובה זרק עליהן את העודף. שמעתי את חילופי הדברים בין הנהג לשתי הנשים והחלטתי לתעד הכל בטלפון הנייד ולהעביר תלונה לחברת דן".

בנקודה זו, אומרת מ', הנהג הבחין שהוא מצולם והחל להשתולל. "הנהג שם לב שהוא מתועד והתחיל לצעוק, לקלל אותי ולעשות תנועות מגונות עם הידיים. הנוסעות הנוספות ירדו מהאוטובוס בז'בוטינסקי ואני נשארתי עוד תחנה על מנת לרדת תחנה אחרי".

מ' נותרה לבדה עם הנהג המאיים, כאשר לפתע סימן לעברה תנועה מגונה וירק. "הנהג הסתובב אליי וירק לעברי בתגובה לכך שצילמתי אותו ואז התחיל לצעוק שכמעט עשה תאונה בגללי. לפני שהגענו לתחנה בנורדאו, עצר הנהג את האוטובוס באמצע הכביש, נעל את דלתות האוטובוס ואמר לילדים, לנשים ולשני הגברים שנכחו שאף אחד לא יורד עד שמשטרה לא מגיעה".

לדברי מ', "הנהג כלא את כל הנוסעים כבני ערובה ולא נתן לנו לצאת במשך דקות ארוכות, בהן הנשים והילדים היו בהיסטריה ובכו, ושני הגברים באוטובוס מנסים להרגיע את הנהג. אני המשכתי לצלם, הנהג ירק עליי שוב ואז תקף אותי פיזית וגרם לי לחבלות". למרות התעמרות הנהג, מ' החליטה שלא להגיב, אלא להפנות את התיעוד למשטרה.

בסרטון נראה הנהג יורק על מ' ומקלל: "את מסריחה!". הנהג צעק "מה את מצלמת? זבל של אנשים! עכשיו אני מתלונן עליך. את תראי. היא מפריעה לי, היא מצלמת! תרדי, מה את מצלמת? מה יש לך לצלם?", צעק הנהג הזועם. "כמעט עשיתי תאונה! מה היא רוצה ממני? מי שאל אותה? מי? אל תצלמי אותי בבקשה, למה את מצלמת? מי את בכלל? עכשיו אף אחד לא יורד מהאוטובוס, הולכים למשטרה ביחד. אני אלמד אותך!".

רק כאשר השוטרים הגיעו, מ' שוחררה מהאוטובוס. "השוטרים הגיעו תוך דקות, יחד עם ניידת אמבולנס ורוכב אופנוע של מד"א", סיפרה מ'. "שוטר אחד נעל את עצמו עם הנהג באוטובוס שהמשיך להתפרע, לצעוק, לקלל ולאיים שיפגע בי. גם כשהשוטרים היו שם. כשהנהג פתח את הדלת האחורית כדי לתת לאחרוני הילדים שעוד נשארו כבני ערובה לצאת יצאתי גם אני".

השוטר שהגיע גבה מ-מ' עדות והיא הגישה תלונה במשטרה. לדבריה, החוקר קבע בהתאם לתיאור האירוע כי מדובר בתקיפה סתם, באיומים ובכליאת שווא. עוד נודע לערוץ 20 כי הנהג זומן לחקירה, קיבל צו הרחקה וחקירה כנגדו מתנהלת. מ' הוסיפה: "ממש בהלם, לא חשבתי שנסיעה באוטובוס יכולה להסתיים כך".

מחברת דן נמסר בתגובה: "כאשר מדובר באלימות מכל סוג שהוא, לא תהיינה פשרות. מתבצע הליך מסודר ומהיר לבדיקת האירוע, לשמיעת גרסת הנהג וליישום נוהלי משמעת מחייבים במקרים חריגים שכאלו. כמו כן, מנכ"ל 'דן' נתן הנחייה לזמן אותו מיידית לשימוע. הוא אישית מטפל במקרה".