גלעד אלפסי
גלעד אלפסיצילום: אלעד אזולאי

סרט מומלץ:

השוטר אזולאי. השוטר אזולאי לימד אותי שלפעמים צחוק ובכי הם היינו הך. במהלך ימי ההתנתקות כתבתי את המופע "רגישות ונחישות". בבוקר הייתי במלונות לתחקיר, בצהריים כתבתי ובערב חזרות וחוזר חלילה. ביום השביעי להתנתקות הופענו עם המופע הקומי במלון הייאט בירושלים בפני המגורשים. באומנות, צחוק ובכי דרים בכפיפה אחת.

מה מצחיק אותך?

תנו לצחוק משטויות בלי ייסורי מצפון, לדוגמה, מעשר הדקות הראשונות של שודדי הקאריביים 2, בהן ג'ק ספארו האגדי בורח מהקניבלים כשעל גבו בול העץ שהיה אמור להיות השיפוד שלו.

לאן תפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?

כשהקימו את היכל התרבות באריאל אמר לי חבר, בימאי שממש לא נמנה על כוחותינו: כדי ליצור אלטרנטיבה תרבותית אתם לא צריכים להקים מבנים, אתם צריכים לטפח יוצרים. תן להם להתווכח עם אומנים ולא עם אבנים. עם מיליון דולר הייתי מקים קבוצה (נבחרת), ונותן להם את התנאים לחפש וליצור בצורה עמוקה ואמיתית. אין היום דברים כאלה, בטח שלא בארץ.

איזה שחקן מעניק לך השראה?

בנימין זוסקין, שחקן יהודי ענק שכל ימיו התחבט בשאלה מהו תיאטרון יהודי והאם הוא עושה תיאטרון יהודי. הנאמנות הזאת לתיאטרון היהודי היא שהביאה עליו את מותו מידיו הרצחניות של סטאלין. לפני שש שנים כתבתי עליו מחזה והוא עוד מחכה לתיאטרון שיעלה אותו.

איזה תפקיד היית רוצה לשחק?

איזה מזל שהיום אני בימאי ובוחר את השחקנים ולא צריך להיבחר. אותי שואלים איזו הצגה הייתי רוצה להעלות. יש המון, אבל בנקודת הזמן הזאת אני בוחר ב"יעקב השקרן" - בכמה הומור, רגישות, ציניות ואכפתיות צריך לאחוז כדי לבנות עולם כל כך דמיוני בגטו. מתי ההצגה תעלה? כשאמצא שחקן שיוכל להיכנס לנעליו הגדולות של רובין ויליאמס המופלא בתפקיד יעקב. אני עוד מחפש.

קבוצת וואטסאפ מעניינת שאתה חבר בה:

"תקנה אבא, נו תקנה" - קבוצה של בני המשפחה שבה מותר לכתוב רק מה צריך לקנות הביתה. חלב, ביצים, מרכך כביסה... כיף להיות חבר בקבוצה כל כך פונקציונלית. אין אימוג'ים, כפיים ו"חחחחחח". לעיתים, בתקופות עמוסות, זה הקשר היחיד שלי עם הבית. ותמיד נעים לדעת שזוכרים אותך.

סיטואציה מגזרית מצחיקה שטרם הפכה להצגה?

האמת, שאת רוב הסיטואציות המגזריות שמצחיקות אותי הכנסתי להצגה "מחכים לכבודו" ז"ל, שכתבתי וביימתי, אבל בעקבות ההצגה נולדה סיטואציה חדשה שהיא השאלה או הטענה (כולם יחד באינטונציה מאשימה): "ואת זה אתה מראה גם לחילונים?! זה ממש לא בסדר".