ההפגנה בכפר סבא
ההפגנה בכפר סבאצילום: רועי חדי

יהודים וערבים, אנשי שמאל ואנשי ימין, הפגינו היום (שישי) בכפר סבא נגד תופעת שריפות הפסולת באזור, אשר פוגעת בבריאות התושבים בכל יישובי הסביבה.

בין היתר השתתפו בהפגנה חברי כנסת מהליכוד, מרצ והרשימה המשותפת, לצד ראשי מועצות מהשומרון ומקלנסווה.

המפגינים עמדו סמוך לצומת האצטדיון בכפר סבא ומחו נגד אזלת היד של המדינה בטיפול בתופעה. בהפגנה נשמעו הקריאות "העשן הורג את כולנו ו-"די למחנק". בהמשך נשאו נאומים חברי הכנסת, ראשי הרשויות ונציגי ועד הפעולה ״אזרחים למען אוויר נקי״.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי "המאבק הזה הוא מאבק על החיים, הוא מאבק על הבריאות. תופעת שריפת הפסולת פה באזור היא בלתי נסבלת, וצריך לסיים אותה. החדשות הטובות הן שאנחנו רואים התארגנות מרשימה של תושבים מיישובים יהודים וערבים, שחברו יחד כדי לעשות כאן שינוי. אם המאבק הזה ימשיך - ביכולתו לנצח".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי "בזכות המאבק של הציבור אנחנו הנציגים שלכם יכולים לעזור לכם ביתר קלות. נמצאים כאן מנהיגים מכל קצוות הקשת הפוליטית. לצערי הבעיה הזו פוגעת בכולם ללא הבדל פוליטי".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בהפגנה כי "למחאה הזו אין צבע. כולנו: ערבים, יהודים מהשמאל ומהימין דורשים את הזכות הבסיסית לאוויר נקי. לא ייתכן שילדים ישלמו את המחיר של אזלת היד הזו. ילדים בשומרון ובשרון סובלים מזה שנה מקשיי נשימה בשל המחדל הזה ואין פוצה פה ומצפצף".