שרה נתניהו
שרה נתניהוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

1. אחרי שקראתי את תמצית כתב החשדות שהעביר היועץ המשפטי לממשלה לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו ולסמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, לא ידעתי אם לצחוק או לבכות.

ניסיתי, בחיי שניסיתי, להשתכנע שמדובר בפרשיית שחיתות חמורה, אך חי נפשי שלא הצלחתי להבין מה כל כך חמור בפרשה הזו.

מה לעזאזל כל כך נורא בזה שלבית ראש הממשלה הוזמן מזון מן החוץ? האם באמת למישהו נראה שזה מצדיק את הכותרות המטורפות הללו שמתרגשות עלינו החל מיום שישי בבוקר?

2. נכון, כנראה שההזמנות בוצעו בניגוד לנהלים. השאלה היא מי האידיוט שכתב את הנהלים הללו, לכל הרוחות. הרושם העיקרי שמתקבל מקריאת כתב החשדות הוא שיש יותר מידי נהלים ויותר מידי חשבים בעסק הזה.

בית ראש הממשלה מתנהל, כך מתברר, תחת משטר שהוא על סף ההזוי. נהלים על גבי נהלים, חשבים ויועצים משפטיים, עוסקים במתרחש שם על כל צעד ושעל.

העניין הוא שבניגוד לאינטואיציה המשפטנית הרגילה, עודף פיקוח ורגולציה איננו מסייע לשמירה על טוהר המידות. הוא רק מייצר פושעים דמיקולו יש מאין. במקום לתת לשרה נתניהו ועזרא סיידוף לנהל את המקום בצורה נורמלית הופכים אותם כמעט לפושעים בעל כורחם.

3. כן, שרה נתניהו כנראה איננה חיה בסטנדרטים של עליזה בגין. מצד שני תראו לי אדם אחד במדינת ישראל של 2017 שחי בסטנדרטים שבהם חיו הוריו.

אם זה היה תלוי בעיתונאי הישראלי הקנאי, הוא היה נוסע במרצדס וראש הממשלה שלו היה נוסע באוטובוס, כי הרי ראש הממשלה צריך לתת דוגמה אישית. אז לראש הממשלה ולאישתו לא בא להשתתף בחגיגת הצביעות הזו, מה תעשו להם?

4. משפחת נתניהו איננה בהכרח כוס התה שלי, מצד שני הם גם לא השכנים שלי מהדלת ממול. את השכנים שלי אני בוחר בשיטה אחת, ואת ראש הממשלה שלי בצורה אחרת לגמרי.

איש לא יצליח לשכנע אותי שאורח החיים בבלפור מושחת ונהנתני יותר מהמקובל בקרב אנשים באותה השכבה החברתית שאליה משתייכת משפחת נתניהו. העובדה שראש המשפחה נבחר לראש הממשלה לא אמורה לגרום לבני המשפחה להפוך לנזירים צדקנים וסגפנים.

אם מישהו עבר על כמה נהלים, מבקר המדינה יותר מאשר מוזמן לעשות לו "נו נו נו". הפיכת כל העסק הזה לאישום פלילי היא עוד אחת מהסיבות לעומס הבלתי נסבל, ויתכן שגם המיותר, על מערכת המשפט הקורסת שלנו.