גליק בערד: רצון אמיתי להרגעת הרוחותאורי בנק

חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) ביקר היום (ראשון) בעיר ערד בעקבות המהומות שהתרחשו במקום בלילה.

גליק נפגש עם ראש העיר וכלל הגורמים המעורבים בעימותים בעיר, על מנת להגיע להבנה והידברות בין הצדדים.

ח"כ גליק ציין, "ראיתי את מה שקרה כאן אתמול וכאב לי מאוד. ביטלתי את סדר יומי ובאתי לפה בשביל להקשיב ולשמוע. ישבתי עם ראש העיר, עם חבר מועצת העיר מטעם חסידי גור, נפגשתי עם חסידי וגור וגם עם המשפחה שתלתה את השלט. בעוד שבועיים אנחנו מתחילים את השנה החדשה ולא יתכן שנכנס לשנה החדשה כשאש המחלוקת נישאת באוויר".

"שמעתי פה כאב בהרבה מקומות. ראש העיר מצד אחד הוריד את הגרעון העצום שהיה בעירייה ומצד שני יש המון כעסים כנגדו מכיוונים שונים, יש פה קהילה שמרגישה מאויימת. יש פה הרבה כאב והבעיה היא שכולם צודקים בכאבם והצורך הוא לנתב את הכאב", הוסיף.

גליק סיפר, "ישבנו פה עם חסידי גור שהסתייגו ממה שקרה פה אתמול, שמעתי פה את המשפחה שתלתה את השלט ואמרה שהיא לא הבינה עד כמה השלט הוא פוגעני. אני מאמין שכולם רוצים לחזור למציאות הנורמלית שהיתה בערד כל השנים שחיו פה בשלום כל הצדדים".

לדבריו, "כשאנשים מבינים את חשיבות ההידברות אז גם כשהפערים גדולים אפשר לפתור אותם וכשלאנשים יש עניין בלהגביר שנאה ומלחמה אז גם כשהפערים הם קטנים הם ימצאו את הדרך להלחם".

"אני מצאתי רצון אמיתי של אנשים מכל הצדדים להידברות והרגעת הרוחות, לטובת כולם. אני יוצא מפה עם הרבה אופטימיות. אני משוכנע שאם אנשים היו יושבים אחד עם השני פנים מול פנים כל הגישה היתה שונה. במלחמה אין מנצחים אבל בהידברות כל הצדדים מנצחים ואנחנו רוצים שכך יהיה פה", הדגיש גליק.