מנכ"ל חדש. טבע
מנכ"ל חדש. טבעצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל חדש לענקית הגנריקה הישראלית טבע, המתמודדת בימים אלו עם אחד המשברים העסקיים הקשים בתולדותיה.

החברה הודיעה לפני שעה קלה לבורסה על מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ"ל החברה. שולץ יעבור להתגורר עם משפחתו בישראל ויעבוד ממטה החברה בפתח תקווה.

בתגובה למינוי אמר שולץ, "לכבוד הוא לי להצטרף לטבע, חברה אייקונית אשר הערצתי לאורך הקריירה שלי. מה שמשך אותי לטבע, ומה שמבדל אותה לעומת חברות אחרות, הוא מחויבותה הייחודית להמשך התרחבות גלובלית, התמדתה באספקת מוצרים וטיפולים חדשים ואיכותיים למטופלים וקידום תרבות של חדשנות לעובדיה. אני גאה להצטרף לחברה אשר מסייעת למיליוני מטופלים ברחבי העולם על בסיס יומיומי עם מגוון רחב של מוצרים ופתרונות גנריים וייחודיים. אני מצפה לעבוד בצמוד עם כל הצוות בטבע ולבנות עתיד מוצלח עבור החברה ובעלי העניין שלה".

פרופ' יצחק פטרבורג ימשיך לשמש כמנכ"ל זמני עד להצטרפותו של שולץ לחברה.

בהודעת החברה צוין כי שולץ, בן 56, הוא מנהל בולט בעל נסיון רב בתעשיית הבריאות, הודות לנסיונו הרב בהובלת יוזמות פיננסיות ורה ארגון בחברות גלובליות מורכבות. מאז 2015 הוא שימש כנשיא ומנכ"ל של S/A Lundbeck. H ,אשר אליה הצטרף בעת שעמדה לפני אובדן פטנטים קריטיים. מר שולץ ביצע הערכה מקיפה של העסק ויישם אסטרטגיית מהפך עסקי אשר כללה קיצוץ הוצאות תפעוליות במקביל למיקוד בהשקות מוצרים חדשים.

לפני שהצטרף ל-Lundbeck עבד במשך כשלושה עשורים ב-Nordisk Novo אשר בה כיהן במגוון תפקידי ניהול, כולל ניהול התפעול של החברה, סמנכ"ל אספקת מוצרים ומנהל תכנון מוצרים ושירות לקוחות בחטיבת הטיפול בסוכרת. ב- Nordisk Novo לשולץ היה תפקיד משמעותי במודרניזציה של הפעילות הנרחבת של החברה, בייצור הביולוגי, ובהובלת התרחבות החברה לשווקים בארה"ב ובסין.

בנוסף לשנותיו ב-Nordisk Novo, שולץ החזיק במספר תפקידים במקינזי ובאנדרסון שירותי ייעוץ. במהלך תפקידיו השונים, פיתח פרספקטיבה גלובלית ייחודית על תעשיות הפרמצבטיקה והבריאות הגלובליות, העמיק את הידע הפיננסי שלו, ויישם מחויבות לעקרונות אכיפה וציות, ופיקח על תפעול יחידות עסקיות ברחבי אירופה, צפון אמריקה והמזרח התיכון.