הרבנית חנה הנקין
הרבנית חנה הנקיןצילום: חזקי ברוך

הרבנית חנה הנקין, אמו של הרב איתם הנקין הי"ד שנרצח לפי קרוב לשנתיים יחד עם רעייתו נעמה הי"ד, מתקוממת על הדברים שאמר בסוף השבוע שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון.

אתמול (ראשון) נחשף כי בהרצאה שהעביר יעלון בסוף השבוע הוא טען בין היתר, "הדם של משפחת דוואבשה בדומא וגם של משפחת הנקין, הזוג הנקין שנרצח בפיגוע נקם על דומא, על הידיים שלנו".

בתגובה לדברי יעלון אמרה הבוקר הרבנית הנקין בראיון ב"גלי ישראל", "אני פגועה מאוד. שר הביטחון לשעבר החזיר אותי שנתיים אחורה. הפיגוע בכפר דומא היה נוראי ואנחנו מגנים את הרצח של משפחת דוואבשה אבל הרצח של הבן שלי וכלתי תוכנן הרבה לפני כן".

"זאת הייתה חוליה של החמאס והם אשמים ברצח והדם של בני וכלתי על הידיים שלהם", הדגישה הרבנית הנקין, "הם וכל מי שתומך בטרור. החוליה מנתה חמישה עשר איש והחלה לפעול חודשים רבים לפני הקיץ במטרה לרצוח ישראלים. היא גם ניסתה לבצע פיגועים לפני הפיגוע שבו נרצחו בני וכלתי".

בהמשך הראיון סיפרה הרבנית הנקין כי יעלון ניסה להבהיר את דבריו באמצעות בן משפחה, "אני לא מעוניינת להתווכח ואין מתפקידי להסביר. הוא ניסה להבהיר, לא להתנצל. אני מזועזעת מכך שמנהיג בישראל, שר ביטחון לשעבר יכול להגיד שהדם של משפחת הנקין הוא על הידיים שלנו ולא על ידי מחבלי חמאס".

הרבנית הנקין הדגישה כי העובדות, שהופיעו בין היתר בכתב האישום, שוללות את טענת יעלון לפיה מדובר היה בפיגוע נקם על הרצח בדומא, "בני וכלתי, היו בדרך חזרה הביתה ממפגש חברים וחוליה מאורגנת שניסתה לבצע את זממה פעם אחר פעם הצליחה לפגוע בהם. זה נקרא דם על הידיים שלנו? הדברים הללו גורמים לי לרעוד. אני הוצאתי את כתבי האישום הערב כדי להיות בטוחה ואכן זכרתי נכון. בחודש יוני החוליה התחילה לקבל את הנשק וחודש לאחר מכן הם כבר עברו הדרכה על תפעול הנשקים. זאת הייתה חוליה רצחנית שהתאמנה ואנחנו היינו הקרבן. היא התארגנה כדי להוציא פיגועים".

"עמדה מסוכנת ביותר כשאנחנו מאשימים את עצמנו. המרצחים מנסים לרצוח אותנו ואנחנו מאשימים את עצמנו", תקפה הרבנית הנקין, "זה מפריע לי מאוד מאוד. לדברים הללו יש השפעה על העם שלנו ועל השיח. מחר הפלסטינים יכולים להגיד הנה שר הביטחון שלכם מודה שאתם אשמים".