בוגרי הסדר בבסיס מודיעין בצפון
בוגרי הסדר בבסיס מודיעין בצפוןצילום: ללא קרדיט

מוקד בשם ''צו השנה'' שהוקם על ידי בוגרי ישיבות הסדר, פונה לציבור בקריאה להתנדב לחגוג את ראש השנה בבסיסי צה"ל השונים ולהשלים שם מניין בתפילות עם החיילים.

היוזמה להקמת המוקד היא של בוגרי ישיבת ההסדר "בית אורות", בסיוע איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד הישיבות הגבוהות, ובתיאום עם הרבנות הצבאית.

המוקד מסייע בהשלמת מניינים לתפילות, באיתור בעלי תקיעה וחזנים בהתנדבות בבסיסי צה"ל ובמוצבים בראש השנה.

מוקד ''צו השנה'' מרכז את פניותיהם של משפחות ורווקים שמוכנים לשבות בבסיסים ובמוצבים השונים בראש השנה ומשדך את הפונים לבסיסים ולמוצבים על פי צרכי הרבנים הצבאיים, המפקדים והחיילים בשטח.

כמו כן, ידאגו במוקד לקליטה ולאירוח נאות של הפונים בבסיסים ובמוצבים, באמצעות הרבנות הצבאית.

בשנה שעברה הגיעו כמאה וחמישים מתנדבים, ביניהם בוגרי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות, לבסיסים ולמוצבים בראש השנה ובזכותם נוספו עשרות מניינים ותקיעות שופר שנשמעו בבסיסי צה"ל ובמוצביו בכל רחבי הארץ.

ראובן רחמין, מש"ק דת של החטיבה הצפונית באוגדת עזה, כתב מכתב תודה למיזם ''צו השנה'', לאחר שהגיעו אליו מתנדבים בעבר, "התקשינו לארגן מניין בבסיס כי חיילים רבים נסעו הביתה. יצרתי קשר עם מוקד 'צו השנה' ותודות להם התקיימו שני מניינים בשני מוצבים שונים בגזרה שכללו מניין אנשים, בעלי תקיעה, חזנים וקוראים בתורה.

''היו מתנדבים שהגדילו לעשות והביאו מזוודה מלאה בחטיפים בשביל החיילים. בנוסף לכך ארגנו לנו גם בעל תוקע לבסיס האם של החטיבה. ללא עזרתם לא היו לנו מניינים כלל וברוך ה' היתה לכולם כאן חווית חג משמעותית ומרוממת", תיאר רחמין.

באיגוד ישיבות ההסדר ובאיגוד הישיבות הגבוהות פנו לישיבות וביקשו כי הבוגרים והאברכים יסייעו בהשלמות המניינים בבסיסי צה"ל ומוצביו בראש השנה במסגרת זו. במוקד מציינים כי נכון לעכשיו חסרים לפרויקט רווקים שיוכלו להגיע לבסיסים ולמוצבים רבים ברחבי הארץ וישמחו מאוד לכל פנייה שכזו.

ליצירת קשר בפייסבוק - 'מוקד צו השנה' וגם במייל [email protected]