הריסת החצר
הריסת החצרצילום: דוברות

עובדים מטעם עיריית ירושלים מלווים בשוטרים מהשיטור העירוני הרסו הערב (שני) את חצר תלמוד תורה 'תורת חיים' בשכונת גבעת שאול בבירה.

ההריסה מגיעה לאחר תחילת שנת הלימודים, ולמעשה מפסיקה את פעילות תלמוד התורה.

"אין לנו היכן ללמוד כעת, משמעות הריסת החצר היא סגירת התלמוד תורה, העירייה זורקת לרחוב 130 תלמידים בכיתות א'-ח'", אומר חנן, מצוות ההנהלה במקום. "אנחנו אובדי עצות, פשוט יום אחד זורקים אותנו יחד עם עשרות התלמידים, מי קיבל את ההחלטה? מדובר בשערורייה".

בתלמוד תורה שהוקם לפני כעשור, לומדים כ-130 ילדים בכיתות א עד ח'. מדובר בתלמוד תורה ייחודי בו לומדים תלמידים ממגוון מגזרים בעיר- דתיים לאומיים, חסידי ברסלב, חסידי חב"ד וזרמים נוספים.

מעיריית ירושלים נמסר מתגובה: ''הטענות המופיעות כלפי העירייה שקריות וללא כל יסוד. מדובר בשטח שבבעלות העירייה שנועד לכביש ומדרכה לשימוש התושבים ולרווחת מוסדות הציבור והחינוך במקום.

''כבר לפני שנה סוכם עם הנהלת הת״ת על פינוי השטח לטובת המדרכה, אבל לצערנו ההנהלה לא עמדה בסיכומים. מתוך דאגה לשלום הציבור וכנדרש על פי החוק, העירייה סללה שם מדרכה, אך גורם מסויים פעל על דעת עצמו והרס אותה, תוך גרימת נזק לרכוש הציבור בשווי של כ-100 אלף ש''ח.

''בהחלטת בית משפט נקבע שמדובר בקרקע עירונית ולכן השיטור העירוני ביצע גידור של השטח לקראת החזרת המדרכה לרווחת התושבים. יודגש, כי בניגוד לנטען אין כל מניעה מצד העירייה להפעלת הת״ת במבנה הקיים וכי העירייה תמשיך לוודא כי השטח הציבורי יוחזר לציבור כנדרש בחוק''.