BDS - Anti-Israel protest in London
BDS - Anti-Israel protest in LondonReuters

ארגון אמנסטי, שקרא בקמפיין בינלאומי לחרם על מוצרים מיהודה ושומרון, יזכה ל"כבוד" המפוקפק להיות הגוף הראשון שעליו יופעל חוק החרם.

על הפעלת החוק, לראשונה מאז נחקק ביולי 2011, החליט שר האוצר משה כחלון בעקבות חשיפת הקמפיין של אמנסטי ב"ישראל היום".

משמעות ההחלטה היא כי תורמים פוטנציאליים, המעוניינים לתרום כספים לארגון אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, לא יוכלו לקבל זיכוי מס כמקובל בתרומה לארגון מוכר, ובכך תהווה הפעלת החוק פגיעה בתרומות לארגון.

נזכיר כי הארגון פרסם קריאה לכל מדינות העולם להחרים מוצרים מיהודה ושומרון וכן להטיל אמברגו נשק על מדינת ישראל, בטענה שישראל היא פושעת מלחמה ושההתנחלויות הן פשע מלחמה. בעקבות הפרסום מסר השר כחלון כי "נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כולל שלילת הטבות מס, נגד כל ארגון שיפגע במדינת ישראל או בחיילי צה"ל".

בדיווח הבוקר בעיתון נאמר כי בימים הקרובים יוזמנו נציגי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל ישראל לשימוע במשרד האוצר. לאחר השימוע וקבלת הממצאים,יצטרך שר האוצר לקבל הכרעה סופית בנושא. נוסף על כך, על פי החוק, הארגון חשוף לתביעות נזיקין - אם יוגשו כאלה.

מאמנסטי נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לשמועות או להדלפות. אנחנו מצפים שבנושא משפטי חשוב שכזה, ראוי שמשרד האוצר ישלח פנייה רשמית ומסודרת בהליכים המקובלים, וכך גם תתקבל תגובתנו".