ליברמן ואיזנקוט בתרגיל "אור הדגן"
ליברמן ואיזנקוט בתרגיל "אור הדגן"צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (שלישי) בתרגיל הגיס הצפוני של צה"ל, "אור הדגן".

במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירות על התרגיל, וסייר בין חלק מהיחידות המשתתפות בו.

אל ליברמן התלוו גם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם ומפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק.

"הדבר היחידי שימנע את המלחמה הבאה הם עוצמתו של צה"ל וכוח ההרתעה שלו", אמר ליברמן. ''התרגיל הזה מהווה נדבך משמעותי בהכנת צה"ל לעימות בצפון, אם נידרש לו, ואני שמח להתרשם מהמוכנות, נחישות ומקצועיות במערכים השונים ובקרב המפקדים.

''אין לי ספק שגם אצלנו ובעיקר באיזור כולו, רואים ומבינים את יכולתו ועוצמתו של צה"ל. התרגיל הזה הוא גם תזכורת לכל מי שזומם לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, שהעימות הבא, אם יפרוץ, יסתיים בהכרעה ברורה לטובת צה"ל ומדינת ישראל", הדגיש שר הביטחון.

ריבלין בביקור בתרגיל הגיס
ריבלין בביקור בתרגיל הגיסצילום: מארק ניימן/ לע"מ

מוקדם יותר היום ביקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בחטיבה 226, חטיבת הצנחנים במילואים באוגדה 319, אוגדת המילואים של פיקוד הצפון ואחת האוגדות המרכזיות של תרגיל הגיס המתקיים בימים אלה.

במסגרת הביקור קיבל ריבלין סקירה על התקדמות תרגיל "אור הדגן" המתקיים בצפון החל מהשבוע שעבר. הנשיא השתתף בהערכת מצב יחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, מפקד אוגדת 319 תת אלוף נדב לוטן ומפקד חטיבה 226, אלוף משנה ירון שרוני.

לאחר מכן המשיך ריבלין לנקודת תצפית אסטרטגית המשקיפה על אזורים נרחבים בצפון הארץ, ממנה השקיף על גזרת האוגדה וקיבל סקירות עדכניות ממפקדיה.

"מוכנות צה"ל חשובה מאוד לכל העורף בישראל. המוכנות של צה"ל מקנה ביטחון לאזרחי ישראל," אמר הנשיא. "רוב אזרחי ישראל לא מודעים לתקופה החדשה בה אנו חיים, וטוב שכך. פני המלחמה הבאה יהיו שונים מאוד, הן מבחינת האויב שעומד בפנינו והן מבחינת המשימות העומדות בפנינו. התרגיל שלכם משקף לאזרחי ישראל, שצה"ל ערוך ומוכן וכאן טמונה חשיבות גדולה".