סמוטריץ': להגיע להכרעה עם תקווהחזקי ברוך

מאות בני אדם השתתפו הערב (שלישי) בוועידת האיחוד הלאומי שהתקיימה במלון לאונרדו בירושלים.

בוועידה הוצגה התכנית המדינית "תקווה אחת- תוכנית ההכרעה לישראל", שגובשה על ידי ח''כ בצלאל סמוטריץ'.

עיקר התכנית הוא שינוי השיח והצבת אלטרנטיבה אמיתית לכל התכניות המדיניות המונחות כיום על השולחן, המבוססות על חלוקת הארץ והסכמה להגדרה לאומית ערבית בארץ ישראל.

ועידת המפלגה שאימצה את התוכנית, מאמינה כי היא תקבל תמיכה שתלך ותתרחב בציבוריות הישראלית, ואף תהפוך במהרה לתכנית האופרטיבית של מדינת ישראל.

יו"ר המפלגה שר החקלאות, אורי אריאל, אמר כי "המציאות הבינלאומית מחייבת אותנו ליזום את המהלכים המדיניים שיהיו לטובת מדינת ישראל. מי כמוני יודע כמה חשוב לבנות בית ולהקים שכונה וישוב בארץ ישראל, אבל חשוב שבמקביל נקדם תכנית מדינית מקיפה שתשמור על הישובים והשכונות גם בעשורים הבאים.

''אני שמח שראש הממשלה מודיע בוועידת האיחוד הלאומי שהוא בונה את ארץ ישראל, אבל הוא צריך לומר זאת גם מעל בימת האו״ם וגם לנשיא ארה״ב דונלד טראמפ. זו לא צריכה להיות אמירה נקודתית אלא תכנית לאומית ואסטרטגית", הדגיש אריאל.

השר גם תקף את התוכנית להקמת מדינה פלסטינית ואמר "מצעד האיוולת של הקמת מדינת חמאס לצד ישראל חייב להיפסק כי מדינה פלסטינית לא היתה ולא תהיה, ובין הירדן לים צריכה להיות מדינה אחת - מדינת ישראל".

עוד אמר השר אריאל: "האיחוד הלאומי פועל כל הזמן לשמור על הביטחון, ההתיישבות וזהותה היהודית של מדינת ישראל ונמשיך לעשות זאת עם הבית היהודי או בלעדיו. הועידה המדינית של המפלגה הינה הזדמנות לדיון ולשיח על מנת ליצור אלטרנטיבה מדינית אמיתית ל'פתרונות' המבוססים על חלוקת הארץ ועל הגדרה לאומית ערבית בארץ ישראל”.

השר אריאל בוועידת האיחוד הלאומי

ח''כ סמוטריץ' אמר כי "אחרי מאה שנות סכסוך, הגיע זמן ההכרעה. החברה הישראלית בשלה לחשיבה מחודשת. היא נואשה מחזיונות תעתועים ומקסמי שווא, והיא כמהה לחזון אחר - מאמין ובוטח יותר, שמתחבר מחדש לעצמו, לערכיו ולאלוקיו. כזה שמפיח רוח ונוסך תקווה. כזה שמרים את הראש וזוקף את הקומה, שמרים את הכבוד והגאווה הלאומית שלנו".

בהתייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר סמוטריץ' כי "לעולם, לא תקום מדינה ערבית בין הים לירדן”.
הוא אף פנה בנאומו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולתושבי הרשות, ואמר "עם ישראל אינו רוצה לאחוז בחרב, אך כדי להגן על עצמו ועל שאיפתו הלאומית הוא יהיה הראשון לעשות בה שימוש נחוש, חד ומנצח.

''אתם, שכנינו הערבים, צריכים ללמוד היטב את התכנית שקיבלנו היום. היא חשובה מאד גם לכם. שכנות טובה, עם זכויות ואיכות חיים עבורכם ועבור הילדים והנכדים שלכם תוכל להיות לכם רק לאחר שתיפרדו מהאשליה לממש את השאיפות הלאומיות שלכם כאן בארץ ישראל”, הוסיף חבר הכנסת.

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, אמר כי"ימים אלו בהם המלך בשדה, ימים של חשבון נפש לפרט ולכלל, ראויים הם לחשיבה מחודשת, להתחדשות לצבירת כוחות ואין מתאימים מהם לתנועה שנושאת את דגל התורה העם והארץ לערוך ועידה שתעסוק בחיבור של העם לארצו, ובהתחדשות תקומת ישראל. התכנית מהווה צעד ראשון לשינוי השיח המדיני ולחיסולו הסופי של הסכם אוסלו".

המשנה לראש עיריית ירושלים ונציג סיעת הבית היהודי במועצת העיר, דב קלמנוביץ', חיזק את דברי ח"כ סמוטריץ' ואמר "ניתן לכלול בתוכניתו הרעננה של חבר הכנסת סמוטריץ' התייחסות לסוגית ירושלים המונה כ-800 אלף תושבים ובתוכם מאות אלפי ערבים.

''זאת, על ידי יצירת עיריית גג אחת ותחתיה מספר עיריות משנה כנהוג בלונדון, שיחולקו על פי חלוקה גיאוגרפית וחלוקת תחומי ניהול מונציפאלי, כשתחומי האחריות העיקריים כביטחון, תכנון ובניה ועוד יהיו באחריותה של עיריית הגג, ותחומי הניהול המוניציפלי כתרבות, חינוך, רווחה וכו' יהיו באחריותן של עיריות המשנה.

''ראש העיר עצמו ייבחר על ידי נציגים מעיריות המשנה בעיריית הגג. ראשי הפרקים בתוכנית נפרשו בפני חברי הוועידה", סיפר קלמנוביץ'.