רון דרמר
רון דרמרצילום: פלאש 90

שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, מצטרף הלילה (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בהתבטאויות הפומביות נגד הסכם הגרעין עם איראן.

באירוע הרמת כוסית לקראת השנה החדשה שקיים בביתו שבמרילנד אמר דרמר שישראל מאמינה שבשבועות הקרובים יתרחש "שינוי דרמטי", כלשונו, בגישה האמריקנית להסכם הגרעין שיכול להביא לשינוי או ביטול שלו.

"אנחנו מקווים לשיתוף פעולה אמריקני שיביא להחמרת המדיניות כלפי האיראנים", אמר השגריר.

כזכור, גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, לפיו רוב יועצי הנשיא טראמפ אינם מעוניינים שארה"ב תפרוש מההסכם הגרעין עם איראן ואף טוענים באוזני הנשיא כי ישראל מעוניינת שההסכם יישאר על כנו.

בתום פגישתו עם נשיא ארגנטינה אמש אמר נתניהו, "עמדתנו ברורה - זה הסכם רע. יש לתקן אותו או לבטל אותו. זאת העמדה של ישראל".

על פי הדיווח ברויטרס, רוב גדול מבין יועצי הנשיא לענייני ביטחון גורסים שיש להמשיך ולתמוך בהסכם, אבל טראמפ, שנועץ בנושא רבות עם השגרירה באו"ם ניקי היילי, נחוש להגביר את הלחץ על איראן.

עוד דווח כי טראמפ עצמו שוקל אסטרטגיה שתאפשר תגובה אמריקנית אגרסיבית יותר לפעילות הטרור של הכוחות האיראנים בסוריה ובעיראק.

השגריר דרמר לא דיבר רק על איראן. הוא התייחס גם לסוגיה הפלסטינית, כשבמקום נכח השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט.

הוא הודה לגרינבלט על מאמציו ומאמצי הממשל לקדם את חידוש השיחות המדיניות בין ישראל והפלסטינים.

דרמר גם אמר כי ישראל מצפה לחקיקה מצד הקונגרס שתביא להפחתת התמיכה האמריקנית ברשות הפלסטינית, כל עוד היא ממשיכה לממן משפחות מחבלים.

הוא הוסיף גם התייחסות לנושא מלחמת האזרחים בסוריה וההקשר הישראלי. "ראש הממשלה אירח שני קווים אדומים במלחמת האזרחים בסוריה השכנה: העברת נשק לחיזבאללה ונוכחות איראנית קבועה במדינה".