ארכיון
ארכיוןצילום: פלאש 90

יממה לאחר פסיקת בג"ץ שביטלה את חוק הגיוס המתוקן, היומונים החרדים מצטרפים למתקפות שרי וחברי הכנסת החרדים על בג"ץ וטוענים כי בית המשפט העליון חצה את כל הגבולות המקובלים.

תחת הכותרת 'בג"ץ אינו חוקתי', טוען מאמר המערכת בעיתון 'המבשר' כי "ככל שהזמן עובר, הדבר מתחדד יותר ויותר: ההכרעות הפוגעניות כלפי תורת ישראל היוצאות מבית היוצר של בג"צ נובעות אך ורק מאי ההכרה של השופטים בתורה ובחוקיה כערכים המחייבים כל יהודי באשר הוא.

''עובדה היא שההחלטה הנמהרה אתמול היתה נגד דעת יחיד של השופט סולברג המגיע מרקע תורני. מי שיודע תורה מהי, עמלהּ מהי, טעמהּ מהי, אינו יכול להיות שותף להחלטה לדרוש גיוסם של תלמידי הישיבות, הממיתים עצמם באהלה של תורה. רק מי שמתנכר לתורת אבות, מי שמפנה עורף לחוק ולמסורה, הוא מסוגל לכך", נכתב.

גם מאמר המערכת בביטאון הליטאי 'יתד נאמן' מתח ביקורת חריפה על שופטי העליון. "בג"צ שיצא מפטיש השופטים, הצית את כל המערכת הפוליטית והיא בוערת. בהרכב של תשעה שופטים, יצאה הערכאה השיפוטית למלחמה נגד לומדי התורה ונוסף גם הוא על שונאינו. הוריקן בעוצמה של דרגה 6 פגע בלב העם היהודי ומנסה לזרוע חורבן והרס".

"במדינת ישראל אמורה להיות קיימת הפרדת רשויות. על הרשות המחוקקת לחוקק חוקים, תפקידה של הרשות השופטת הוא לשפוט לפי החוקים שהפרלמנט מחוקק, לא לחוקק! הרשות המבצעת – המשטרה, מופקדת על אכיפת החוק. אז מה זה שהערכאה השיפוטית מתפרצת למקום שאיננו קשור אליה ולא בסמכותה, חוץ מנסיון להפגין כוחנות משפטית ולהראות מי כאן בעל הבית ולכפות את רצון שופטי הבג"צ על המחוקקים?

ויש גם מסקנה. "רק העובדה שלומדי התורה הם לצנינים בעיני המערכת המשפטית ושופטיה בגלל דעות קדומות, יצרה את מצע הרקב שעליו יכולות לצמוח החלטות דורסניות - "מלומדות והגיוניות" מהסוג הזה. הפסילה של החוק ע"י שופטי הבג"צ, היא גם הוכחה ניצחת עד כמה החוק היה מצויין ללומדי התורה ועבור מי שחשקה נפשו בתורה, שרוחו נדבה אותו והבינו מדוע להיבדל ולעמוד לפני השם.

''העובדה שאלו שרוצים למעט לומדי תורה ולתולשם מהסטנדר החליטו למחוק את החוק שנחקק בהכוונת עיני העדה שליט"א כדי להגן על בני הישיבות ולעגן את מעמדם היה לצנינים בעיני עוייני התורה, היא הוכחה ליעילותו ומשום כך החליטו לבטלו".

העיתון 'המודיע' הקדיש אף הוא את כותרתו הראשית לפסיקת בג"ץ תחת המילים: ״עוד התערבות שיפוטית אגרסיבית בסמכויות הרשות המחוקקת שופטי בג''צ ביטלו חוק המעגן את דחיית גיוסם של מי שתורתם אומנותם״.

ובעיתון 'הפלס' המזוהה עם אנשי 'הפלג' של הרב אוירבאך חגגו את מה שראו כ'ניצחון' על האסכולה המרכזית של הציבור החרדי שצידד בקידום תיקוני חקיקה בחוק הגיוס. "תם עידן האשליות וכי הציבור החרדי מכריז על מלחמה ללא פשרות", נכתב.