מוזס: הגיעו מים עד נפשחזקי ברוך

יושב-ראש סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, חבר-הכנסת מנחם-אליעזר מוזס, אומר כי הצעירים החרדים שאינם לומדים, אותם כינה "שבבניקים", צריכים להתגייס לצה''ל.

בראיון לאמנון סופר ברדיו 101.5FM אמר מוזס כי "שבבניקים אין מקומם בעולם הישיבות. הם לא בשר מבשרנו וצריך להבין את זה אחת ולתמיד.

''את זה גם אני מוקיע: מי שלא זכאי אסור לו לקבל דיחוי דרך 'תורתו אומנותו'. מי שלא יושב ולומד ומקבל דיחוי הרי הוא בבחינת 'רודף' במרכאות - אם אתה יודע מה זה 'רוידף' מבחינה הלכתית... הוא הציג מצג שווא, אז הוא מפלה בין דם לדם - אבל לא מי שיושב ולומד", אמר מוזס.

את הדברים אמר ח"כ מוזס על רקע פסיקת בג''ץ מאתמול, שביטלה את החוק שמעניק לחרדים פטור מגיוס לצה''ל.

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) תקף הבוקר את שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, בעקבות פסק הדין של בג''ץ.

''השופט רובינשטיין הוא אנטי דתי, בגללו נאלצתי להתמנות לשר, אפילו שנתניהו החזיק בתיקים נוספים מלבד הבריאות. הוא חצוף, סילף בפסק הדין את דבריו של האדמו"ר מגור ה׳בית ישראל׳ זצ"ל", אמר ליצמן ברדיו ''קול ברמה''.

''הגיע הזמן לחוקק חוק שיאסור על בג״ץ לפסול חוקים. אני בטוח שלא תהיה לנו שום בעיה להעביר אותו", הדגיש שר הבריאות.

ליצמן הבהיר כי לא הופתע מפסיקת בג״ץ. ''השופטים רובינשטיין ובייניש עשו את זה ביום אחרון לפסיקתם, בבחינת 'פגע וברח'. הם מפחדים כשהם על הכיסא, כשהם עוזבים לא אכפת להם שאחרים ישברו את הראש''.

ליצמן לא מתרגש מהביקורת של יאיר לפיד. ''לפני חודשיים לפיד עוד לבש כיפה בכותל, הוא מתנהג איך שנוח לו מבחינה פופוליסטית. לא צריך להתייחס אליו ולדבר איתו'', אמר.