נחצה קו אדום, נחוקק את פסקת ההתגברות

חברי סיעות ש"ס ויהדות התורה ערכו היום (רביעי) ישיבת חירום במשכן הכנסת, לאחר ביטול חוק הגיוס על ידי בג"ץ.

"אין לנו זכות קיום בלי לומדי התורה", אמר בדיון ח"כ משה גפני, "בג"ץ הקדיח את תבשילו וחצה קו אדום. אנחנו נתקן את החוק, אחרת אנו מידרדרים לשלטון דיקטטורי".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר כי "המקסימום שיכולנו ללכת זה החוק הנוכחי. אנחנו צריכים להיות במצב שכל הרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת ולקבל דחייה. אבל אין חוק אחר".

ח"כ אורי מקלב התייחס אף הוא לביטול חוק הגיוס ואמר כי "ביטול חוק הגיוס היא בעיה גדולה יותר של שלטון החוק מאשר של הציבור החרדי, אנחנו נמשיך ללמוד תורה עם ובלי חוק".

הסיעות החרדיות: הגיעו מים עד נפש

שר הדתות דוד אזולאי טען כי בג"ץ מעוניין להנציח את המחלוקת. "בפסיקת בית המשפט העליון אתמול בנוגע לגיוס בני הישיבות בית המשפט אמר למעשה כי הוא רוצה להמשיך את המחלוקת בעם ישראל. ואת דבריו בחר לומר דווקא ימים ספורים לפני ראש השנה.

"הגיע הזמן לעשות שינוי חקיקה ולומר לבג''ץ - לא נבחרתם אלא מוניתם. תפסיקו לגרום מחלוקות בעם ישראל בסדרה של פסקי דין נגד החלטת הכנסת. חוק דירה שלישית, המסתננים, מקוואות, כשרות, ועוד", אמר אזולאי והוסיף כי "תפקידכם לאחד את העם ולא לפלגו. אנו נפעל במשותף ונעביר את החוק כפי רצון הבוחר".

שר הפנים אריה דרעי קרא לקדם את חוק פסקת ההתגברות וקרא: "תחזירו את הכח לממשלה ולכנסת". גם שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר כי הסכמים קואליציוניים צריך לקיים ואמר "נדרוש את סעיף ההתגברות".

ח"כ ישראל אייכלר שהגיע לישיבת הסיעות החרדיות רגע לפני חתונת בתו‏ הציע לבטל את הסנקציות הפליליות לצעירים חילונים שלא מתגייסים. "כך נעקור מהשורש את הטענה המרכזית על אפלייה. גם אם לא יסכימו לבטל גיוס חובה לכולם יבטלו הסנקציה הפלילית".

ח"כ אייכלר הביא בפני המשתתפים את האבסורד שיש רק שתי מדינות שבהן יש גיוס חובה לנשים - צפון קוריאה ומדינת ישראל. "נבקש ביטול גיוס החובה לנשים תחילה". בדבריו הגדיר את "הסכנה של שלטון השופטים שעושים מה שהם רוצים בלי לקחת אחריות על התוצאה כמו ביטול חוק המסתננים.

"נבחרי הציבור בכנסת נענשים על החלטה שגויה. השופטים לא משלמים שום מחיר אישי על הנזק לציבור. אנו נפעל בחקיקה כדי להחזיר את השופטים למסגרת השפיטה על פי כוונת המחוקק ונבטל את הנוהג לבטל את חוקי הכנסת", אמר אייכלר.