ארז אדלשטיין מנסה לעורר את השחקים, הערב
ארז אדלשטיין מנסה לעורר את השחקים, הערבצילום: FIBA

זו לא השנה של ארז אדלשטיין. מאמן נבחרת הכדורסל של ישראל, ארז אדלשטיין סיים את דרכו באימון הנבחרת, כך הודיעו היום (רביעי) איגוד הכדורסל.

אדלשטיין, שהתחיל את העונה כמאמנה של מכבי ת"א במקביל לאימונו את הנבחרת הבוגרת, פוטר מהצהובים מת"א בתוך זמן קצר וכעת למעשה גם מסיים את דרכו באימון הנבחרת, מוקדם מהצפוי.

יש לציין כי אמנם חוזהו של אדלשטיין, שאימן את הנבחרת הבוגרת בארבע השנים האחרונות הסתיים בימים אלה, אך לולא הכישלון הנחרץ בטורניר היורובאסקט האחרון אותו אירחה ישראל לראשונה בתולדותיה, היה צפוי המאמן הג'ינג'י לקבל הארכת חוזה.

אדלשטיין שמונה למאמן הנבחרת בפברואר 2014, הוביל את ישראל למקום הראשון בקמפיין המוקדמות ליורובאסקט 2015, על אף שנאסר לארח את משחקי הבית בארץ בשל המצב הביטחוני באותה תקופה. באליפות אירופה שנה לאחר מכן רשמה הנבחרת הישראלית שלושה ניצחונות מול שלושה הפסדים והעפילה לשלב שמינית הגמר, שם נוצחה על ידי איטליה.

בשבוע שעבר סיימה ישראל את משחקיה ביורובאסקט 2017 במאזן 4:1, לאחר שגברה על גרמניה והפסידה לאיטליה, ליטא, גאורגיה ואוקראינה.

כעת תפעל הוועדה המקצועית בהקדם בכדי למנות מאמן לאומי חדש, זאת על מנת להכין את ישראל למשחקי מוקדמות גביע העולם 2019 שיחלו כבר בחודש נובמבר הקרוב.

מאיגוד הכדורסל נמסר, כי "אתמול בצהריים נפגש יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל מר עמוס פרישמן עם מאמן נבחרת ישראל מר ארז אדלשטיין. בפגישה נאמר לארז כי חוזהו לא יוארך, אחרי 4 שנים בהם שימש כמאמן הראשי של נבחרת ישראל".

עוד נכתב, "הצוות המקצועי של נבחרת הכדורסל הבוגרת יוזמן להופיע בפני הוועדה המקצועית ביום 27 בספטמבר 2017, על מנת להציג את מסקנותיו מהקמפיין האחרון. איגוד הכדורסל מודה לארז אדלשטיין על פועלו במהלך 4 השנים האחרונות".

כזכור, הנבחרת הישראלית סיימה את שלב הבתים הראשון בטורניר היורובאסקט, אליפות אירופה בכדורסל, אותו אירחה לראשונה בתולדותיה, במקום האחרון בבית לאחר השפלות ותבוסות. כלפי אדלשטיין הושמעה ביקורת ציבורית גדולה על הכישלון הגדול, ולמרות שזה סבר כי מדובר באכזבה ולא בכישלון, לבסוף שילם את המחיר עם סיום חוזהו בנבחרת.