השר אזולאי באירוע של מועצת בתי העלמין

לקראת סיום השנה התקיים טקס הרמת כוסית בהנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים.

בטקס נטלו חלק השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי, רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת מר רן ישי, מפקד מרחב קדם במשטרת ירושלים תת-ניצב דורון תורג'מן, מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו, וחברות הקדישא מירושלים.

מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים הרב הלל הורוביץ פתח את דבריו בסקירה על הנעשה בהנהלת מועצת בתי העלמין בשנים האחרונות ובשנה האחרונה בפרט- בהר המנוחות, הר הזיתים ובית הלווית שמגר.

"בעניין הר הזיתים, אנחנו זוכים לכונן שינוי משמעותי", סיפר הרב הורוביץ. "המועצה לקחה על עצמה לטפל בעניין מתוך תפיסה ביטחונית וחינוכית".

הרב הורוביץ הוסיף וציין, "אף מצבה לא חוללה בהר הזיתים מזה למעלה משנה וחצי. זכינו לסיים את בניית הגדר בגובה של 3 מטר ובאורך של 1 קילומטר. בקרוב צפוי לקום מרכז מבקרים גדול. בהזדמנות זו, אנחנו מודים לחברי הנהלת מועצת בתי העלמין, להנהלת משרד ירושלים ומורשת, להנהלת האגף למבני דת בעיריית ירושלים שבראשות הרב יצחק הנאו, ולמשטרת ירושלים על פעילותם החשובה ותרומתם לעניין".

לדברי הרב הורוביץ, מיד אחרי החגים יתחיל מיזם לעידוד העלייה והסיורים בהר הזיתים בת"תים ובסמינרים, מיזם משותף של המועצה, עם המשרד לשיוויון חברתי ואגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים.

בהר המנוחות, המועצה לקראת חתימה עם חברת מוריה לביצוע פרויקט רחב של שיקום תשתיות ציבוריות בהר המנוחות- בכדי להקל על משפחות הנפטרים ועל המבקרים.

לגבי בית הלווית שמגר, המועצה קבלה השנה את האחריות הניהולית על שמגר, מעתה ישנה כניסה מבוקרת לחדרי הנפטרים, הצבת מחסומי חנייה בכניסה וביציאה, לאחר שבמקום החלו לחנות מידי יום עשרות רכבים שהגיעו לסידורים באזור והקשו על משפחות הנפטרים למצוא חנייה, התקנת תשתית מצלמות בכל המתחם, החלפת התאורה במקום. בתקופה הקרובה צפוי המקום לעבור שיפוץ ושדרוג בעלות של שני מיליון שקל.

שר הדתות דוד אזולאי בירך את כל המשתתפים, ושיבח את הפעילות, "אני מכיר ומוקיר את הפעילות שאתם עושים. רק מי שמכיר, יודע להעריך. במעמד זה, אני חייב להודות להנהלת מועצת בתי העלמין בראשות הרב הלל הורוביץ על עשייתם. היום יותר ברור מתמיד שרק נוכחות מסיבית בהר הזיתים תגרום לתחושת ביטחון באזור".

לאחר מכן נשא דברים רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, "יש לי זכות להשתתף באירוע שמאחד את כל חברות הקדישא- האחדות חשובה. כל העוסקים בפעילות החשובה יבורכו מפי עליון ושנזכה בקרוב לתחיית המתים במהרה".

מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס שיבח אף הוא את עשיית המועצה, "יש לכם דלת פתוחה, ואנחנו נעשה את המירב בכדי לסייע לכם בכל מה שנדרש. ברצוני לציין לטובה שני אנשים חשובים העושים רבות למען כבוד הנפטרים- מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים הרב הלל הורוביץ, ומנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו". כמו-כן שיבח המנכ"ל את שיתוף הפעולה של המועצה עם משרד ירושלים ומורשת המביא לעשייה מדהימה בהר הזיתים.