גברי בנאי
גברי בנאיPhoto by Hadas Parush/Flash90

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, הגיב הבוקר (שישי) להתבטאויות של השחקן גברי בנאי, כוכב ''הגשש החיוור'', שאמר בראיון לעיתון מעריב כי אינו מוכן להופיע ביהודה ושומרון.

"דבריו החשוכים של גברי בנאי הבוקר אינם מקובלים. לצערנו בחר בנאי, שרבים מאיתנו גדלו על מערכוני הגשש החיוור, לפגוע במאות אלפי ישראלים המתגוררים ביהודה ושומרון", אמר אלון.

לדבריו, בשנים האחרונות קמו ביהודה ושומרון עשרות מרכזי תרבות המארחים את מיטב אמני ישראל, ''אם בנאי בוחר להישאר בחוץ, שיישאר שם עם קומץ המחרימים, אנחנו נסתדר בלעדיהם.

''בהזדמנות זו אנחנו רוצים גם לשבח את שרת התרבות מירי רגב, לאחר שנים רבות של ייבוש תקציבי תרבות לפריפריה וליהודה ושומרון, יש כעת פריחה בתחום זה באזורים אלו", סיפר אלון.

גברי בנאי גם קרא בראיון שנערך עימו ''להחזיר'' את כל השטחים שמעבר לקו הירוק. כשנשאל האם יסכים להופיע בקריית ארבע, אריאל או מעלה אדומים, השיב "אנחנו לא מופיעים בשטחים. לא חשוב המרחק, אני לשטחים לא נכנס. אפילו לא לעיר העתיקה של ירושלים.

''ולמה? אני לא הולך למקומות שבהם לא אוהבים אותי. והערבים לא אוהבים אותי בצדק. כי אנחנו כובשים. בשום מקום בעולם לא אוהבים את הכובש. אז אני לא שם". בנאי ציין כי הוא דוגל בוויתור על כל השטחים שמעבר לקו הירוק, "בשביל שלום הייתי מוכן להחזיר אפילו את ירושלים המזרחית".